Интериор

Салонът на Multivan е обширна тема, към която смятам да подходя отпред-назад. Дизайнът на таблото е модерен, добре изпипан и ми напомня за срещата ми с Golf 8, а това е добре. Бутоните са доста малко, като повечето от тях са разположени в капацитивни клъстъри. Изглежда подредено, но неведнъж натисках някой от тях погрешка. За съжаление модата в автомобилната индустрия изисква функционални жертви.


Любопитен детайл е селекторът за скоростната кутия, който има компактни размери и е разположен близо до волана – удобно решение. Дисплеите тук са два – имаме дигитален инструментален клъстър с щедър размер от 10.25″ и куп възможности за персонализация. Екаранът на инфотейнмънт системата е 10″, а самата система е интуитивна за работа, като минусът е само в голямото пространство между мен и екрана – т.е. на моменти ми се налага да се протегна, за да извърша някакво действие, а това не е оптимално по време на шофиране. Намирам за голям плюс възможността за безжична връзка с Apple CarPlay, а системата поддържа и Bluetooth връзка с няколко устройства едновременно (което улеснява пускането на музика от различни устройства). Като стана дума за музика, автомобилът е оборудван с опционална аудиосистема Harman Kardon с 13 тонколони, субуфер и обща мощност 840W. Супер!



Истински интересната част започва зад предните седалки. Multivan идва с 5 индивидуални седалки за втория и третия ред. Те разполагат с настройки за наклона на облегалката, отопление, а тези на втория ред и с вградени облегалки за ръцете. Това дава отлична възможност за приятно пътуване, а видимостта, благодарение на големите прозорци и високата позиция на седене няма как да бъде достигната в никой SUV или семейно комби. Срещу 2000 лева може да се сдобиете и с панорамен таван, който би повишил комфорта за пътниците още повече.
Между седалките намираме и мултифункционалната конзола, която разполага с поставки за чаши и по-интересното, сгъваеми масички. Конзолата, както и всички седалки зад предните две, могат да се плъзгат на релси в пода. Всъщност възможностите за конфигуриране на пътническото пространство са толкова много, че за да ги опиша, ще ми трябва нова статия.

Както може да предположите, пространството в Multivan е наистина много и прави пребиваването в автомобила много приятно. Нишите и кутиите за багаж са толкова много, че няколко седмици след срещата ми с автомобила, все още се чудя дали не съм забравил нещо в някоя от тях.
Приятна е и високата позиция на седене. От гледна точна на шофьорското място ми дава отлична видимост и наистина доминираща позиция – спирайки на светофара до GLS или друг голям “джип”, седя по-високо. Освен това разделянето на А-колоните на две ограничава сляпата зона при остри завои, което е доста супер.

Що се отнася до материалите, като изключим седалките, тапицирани с алкантара в ниво Style, положението е по-скоро “твърдо”. Пластмасата е много и въпреки добрата текстура и солидното усещане (в повечето зони), бих предпочел нещо малко по-луксозно като материали. Освен това многото механизми водят до доста потракване дори по пътища, които не са в прекалено трагично състояние.