На пътя

За момента Multivan 7 се предлага с три двигателя – двулитров дизелов с мощност 150 к.с. и двулитров, но бензинов с 204 к.с. И двата със седемстепенна скоростна кутия DSG. На мен се падна да шофирам третия вариант, който е и най-интересен. Това е плъг-ин хибрид, който комбинира 1.4 литров бензинов двигател с електромотор, за да достигне системна мощност 218 к.с. Капацитетът на батерията е 10.4 kWh и стига за до 50 км електрически пробег, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 11.6 секунди. Скоростната кутия тук отново е автоматизирана с двоен съединител, но тук тя има шест степени. Нивото на оборудване е Style, къса база и с допълнително оборудване за около 23 000 лева или 135 000 лева общо.

Пътешествието ми започна в центъра на града. Тук хибридната система е в стихията си – автомобилът се движи изцяло на електричество, плъзга се тихо по спокойните улички и като цяло ме кара да се чувствам приятно. С дължина от 4.97 метра, Multivan определено е голям, но добрата видимост и простата форма на каросерията помагат за лесното му шофиране. Е, намирането на паркомясто може да бъде малко по-сложно. Всъщност автомобилът идва и със система за паркиране, но след един опит се отказах от нея – за разлика от най-добрите подобни помощници, тази изисква ръчна смяна на скоростите и като цяло е прекалено бавна.

Понеже ми предстоеше дълъг път реших, да не изразходвам заряда на батерията и вместо в електрически, да шофирам в хибриден режим. Системата дава избор между електрически, хибриден или режим, в който двигателят “пълни” батерията. Освен това са налични режими на управление – икономичен, комфортен и спортен, като те променят и настройките на адаптивното окачване.

След като събрах три реда пасажери, защото какво по-логично от пътуване с приятели с подобен автомобил, се насочих към изхода на София в посока Хемус. За близо два часа обикаляне в задръстения град, средният разход на Multivan бе 5.1 л за 100 км.

Multivan се справя много добре и с магистралата. Нивата на шум са сходни с тези при автомобил от средния клас. Може би този откъм пътя е една идея повече, но за мен пътуването е спокойно, мога да говоря с хората около мен без да се налага да викаме и това при скорост малко над 140 км/ч.

Хубавото на тази магистрала е, че покъртително лошото ѝ състояние на места с тези опасни къси напречни неравности, ми даде добра възможност да тествам окачването. Дори в комфортен режим то е по-скоро стегнато, но за сметка на това купето стои стабилно на пътя, без полюляване и това е важно, особено когато имате пътници и на третия ред седалки.

Не минахме без задръствания, като забавното е, че системата за самопаркиране побърза да ми предложи паркомясто в …тунела. За разлика от нея, асистентът за спазване на лентата работи точно, на място и на дълъг път може да бъде наистина полезен.

Скоро след това слязох от магистралата в търсене на по-приятни пътища и по-интересни гледки. При скорост 90-100 км/ч Multivan се усеща не много по-различно от лек автомобил, а доускоренията ми се струват по-динамични от очакваното и в комбинация с видимостта, изпреварванията са лесни (за разлика от тези при версията със 150 к.с. и дизелов двигател).

Прекарах следващите дни шофирайки по тесните, планински пътища около Тетевен и Троян, преминахме Стара планина през прохода Троян-Кърнаре. Multivan се доказа като изключително удобен и приятен автомобил, който те кара да го харесваш повече, колкото повече време прекарваш в него.

По отношение на разхода на гориво, шофирайки изцяло в хибриден режим, Multivan постигна комбиниран резултат 7.2 л за 100 км. На магистралата автомобилът показа разход от малко над 8 л, а на първокласен път между 6.5 и 7 л.

Leave a Reply