Интериор

Интериорът на DS4 продължава с изненадите и авангардния дизайн. Това, което ме грабна от пръв поглед бе, че за разлика от по-старите модели DS3 и DS7, при които дизайнът сякаш прекрачваше границата на приличието, тук всички детайли са далеч по-рафинирани, но все пак приятно екстравагантни.

Също като при екстериора, салонът на автомобила може да носи духа на лукса (в няколко разновидности) или духа на спорта, както е тук. Защо спорт? Заради множеството детайли като черните спортни седалки с тапицерия от плетен текстил, алкантара и кожа, контрастните шевове,”облеченото” в алкантара табло и декоративната вложка на волана от кован карбон.

Това, което ме грабва истински е вниманието към дизайна и детайлите. Буквално всичко изглежда нетипично, но същевременно не жертва ергономията. Нещо толкова тривиално като бутоните за управление на прозорците, тук е интерпретирано по нов начин. Те са високо разположени, и визуално разделени на леви и десни, чрез използването на различни материали – черен лак и сатиниран хром с ромбовидна текстура (при някои нива дърво). Самите кори на вратите също са оформени по грабващ вниманието начин, но облегалката на тях е съвсем удобна, затварянето им също. Към това добавям и класически, големи джобове, които са облицовани с текстил.

От пръв поглед вниманието ми бе привлечено и от физическите бутони за управление на климатика (за съжаление не и на температурата, която е изнесена на екрана на инфотейнмънт системата). Въпросният клъстър преминава през централните въздуховоди, като по този начин ги скрива много умело, без да влияе осезаемо на ефективността им.

Не всички оригинални решения са насочени към впечатляващия дизайн. Нещо, което ми хареса много е малката ниша пред централната облегалка за ръка. В нея, може да поставите телефона си, така че да е на сигурно място, под ръка, но да не ви разсейва. По-любопитното е, че в долния край на тази ниша има отвор, който води към отделението в “подлакътника”. От там може да прекарате кабела за телефона си, така че всичко да е спретнато и добре подредено. Ето това е истинска практичност.

DS4 обаче, е контрастен автомобил. У него има практичност, но има и излишък. Пример за второто е петинчовият дисплей на централната конзола, наречен DS Smart Touch. Той има една основна функция – ако го натиснете, на екранът на инфотейнмънт системата излизат шест “шорткъта”; плъзгате пръст в страни и избирате в кое меню да отидете. В допълнение разпознава въведен текст (за навигацията) и чрез плъзгане в ляво или дясно може да приемете или откажете дадена команда (например телефонно обаждане).

Можеше ли на мястото на този петинчов дисплей да има обикновена тактилна повърхност или дори нещо по-еретично като физически “джойстик”? Със сигурност, но пък дисплеят изглежда “яко”, а и излишъкът е краткия път към лукса.

Това, което не ми харесва в това решение е отчасти ограничената му функционалност. Защо не може да се ползва за навигиране в менютата? Защо не може да се ползва за въвеждане на текст в Apple Carplay?

Специални отстъпки за избрани продукти в магазина ни! Офертата важи до 23 октомври.

Продължавайки темата с екраните, се прехвърлям на инфотейнмънт системата. Екранът ѝ е с размер 10″ независимо от нивото на оборудване, графиките са ясни и системата работи бързо. Като цяло е доста интуитивна и приятна за работа, макар да не може да достигне най-добрите на пазара.

Инструменталния клъстър е дигитален серийно, с размер седем инча. По-интересното е “head up” дисплеят, който е включен в оборудването на по-високите нива. Той е сред най-добрите решения на пазара в момента с щедрите си размери и обилното количество информация, което предоставя. Интересна особеност е, че настройката му на височина се извършва от бутона за управление на огледалата…де да имаше кой да ми го каже, преди да прекарам 10 минути в “ровене” из менютата и настройките на колата 🙂

Задният ред не е лошо място за пътуване с добра видимост във всички посоки, но има какво да се желае по отношение на пространството, поне що се отнася до възрастни пасажери. Облегалката е сравнително изправена и мястото над главата е по-скоро скромно.

Накрая, най-важното за автомобил, който се цели в луксозния сегмент – качеството на материалите и изработката. Цялостното впечатление, което автомобилът оставя в това отношение е много добро. Комбинацията от материали и внимание към детайлите, включително на втория ред, е супер. Изработката също е солидна, като все пак забелязах един проблем – леко поскърцване откъм шофьорската врата. Особено в толкова тих автомобил, като DS4, това не прави добро впечатление.

Leave a Reply