Интериор

На пръв поглед салонът на Astra е далеч по-малко впечатляващ от външния му вид. Особено ако го сравним с технологичния му брат, Peugeot 308, салонът на “германеца” изглежда едва ли не спартански. В голяма степен това се дължи на сивотата, която властва тук, както и на по-консервативните дизайнерски решения.

Повторен поглед разкрива, че първото впечатление е по-скоро измамно. Пред водача се разкрива модерен кокпит, който германците наричат Pure Panel Pro. На него откриваме два стандарни 10 инчови екрана – тези на инструменталния клъстър и на инфотейнмънт системата. Самата система не блести с особени качества, но за сметка на това още в базовото си ниво, въпросната идва с възможност за безжично репликиране на смартфон с Apple CarPlay и Android Auto, което за мен, а вярвам и за много други хора, е далеч по-важно.

Дигиталният клъстър също е малко разочароващ, защото персонализацията е сравнително ограничена, а и графиките не са нещо особено. Графиките на този в Golf 8, например, изглеждат доста по-добре и създават усещане за по-високо качество.

Хубавото е, че се предлага опционален head up дисплей (прожектиране на данни на предния прозорец), който е много ясен, с голям рачзмер и показва голям обем информация, включително данни от трип компютъра. За мен, това компенсира прекалената семплост на клъстъра. Тук добавям, че регулировката на височината на head up дисплея се извършва от бутона за управление на огледалата. Нетипично, но удобно решение.

Нещо, което бързо ме грабна в Astra е наличието на истински, хардуерни бутони на волана и за управление на някои от честоизползваните функции, най-вече на климатика. Удобството им е безспорно, а както знаете напоследък у все повече автомобили намираме капацитивни повърхности, които изглеждат модерно в шоурума, но са кошмар за ползване на пътя.

Седалките в Astra също заслужават похвала. Тези в тестовия автомобил са спортни и с опционална тапицерия от Alcantara. Освен това са сертифицирани от AGR, което е немска организация, занимаваща се със здравето на гърба… може би това обяснява, защо са толкова удобни 🙂

Говорейки за удобство, Astra спокойно може да бъде еталон в класа си. Позицията на седене и ергономията са отлични. Трудно бих могъл да искам повече. Допада ми и високото ниво на практичност. С големи джобове в предните врати, големи ниши под централната облегалка и пред “скоростния лост”. Интересно е и отделението за очила, което е добре скрито. Виждате ли бутона под извода за въздух на долната снимка? Е, именно той отваря въпросната “кутия”.

Като пространство, положението е задоволително. На втория ред сравнително комфортно могат да пътуват двама възрастни, но ми се струва, че Golf 8 е по-просторен. Все пак прозорците са големи, предните седалки позволяват да си пъхнете краката под тях, така че няма място за оплакване.

В крайна сметка съм доволен от интериора на Astra. Допада ми дизайнът, практичността и удобството. Материалите и изработката също са на добро ниво. Това, което бих искал да видя е по-голям избор от цветове и материали, както за седалките, така и за декоративните елементи по таблото и вратите. По-привлекателни графики на двата екрана, също само биха били в полза на Astra.

Любопитно е, че тук също откриваме препратки към моделите на марката от 80-те, например наклонената декоративна лайстна във вратите.

Leave a Reply