Дизайн

Citroen C5 X е класически голям френски автомобил. Но както знаем французите са доста смахнати по отношение на колите. В резултат тук „класически“ не означава типичен седан, комби, хечбек или SUV… Не. Означава странен дизайн, който комбинира всички типове автомобили, които изброих.

Предната част носи характерните за Citroen двойни фарове, при които дневните светлини се намират над основните фарове. Тази насока в дизайна дойде при Citroen преди десетина години с появата на второто поколение C4 Picasso. Спомням си, колко остро реагирах на дизайна тогава, а ето че идеята се оказа доста успеша (помислете си какво е оформлението на фаровете на най-новата 7-ма серия на BMW).

След това отклонение се връщам към „лицето“ на C5 X, което е подчертано нестандарно, учудващо агресивно и на мен ми допада.

„Странността“ на модела си личи най-вече в страничния профил. Тук ясно се вижда микса от типове купета. Реално имаме нещо като повдигнато комби тип A4 Allroad, Superb Scout и другите подобни, но не съвсем.

А иначе страничната линия е издължена, с голям преден капак и сравнително къси А-колони, което създава „премиум“ усещане. Арките на калниците са ясно изразени и в комбинация с големите джанти и пластмасовите „вежди“ водят до подчертано „мускулест“ вид. В пълен контраст, линията на покрива носи лекота и елегантност на дизайна. Най-високото ниво на оборудване, Shine Pack, идва с декоративна графика на задните странични стъкла, която сякаш е продължение на алуминиевата лайстна над вратите.

Завършваме със закръглена задна част, с интересни „раздвоени“ задни светлини, задна броня в стил SUV и нещо като фалшиви ауспуси (светлосивата пластмаса в бронята). За мен това оформление носи някакво усещане и асоциация за Panamera.

Дизайнът на C5 X е интересен и прави впечатление на пътя. Аз го намирам за доста привлекателен и ми напомня на модерна интерпретация на тема Citroen CX. Ще ми се за модела да се предлагаха повече цветове, тъй като гамата в момента е предимно нюанси на сивото.

Leave a Reply