Интриор

На фона на нестандартната, пищна външност, интериорът на Citroen C5 X се оказа доста по-обикновен от очакванията ми. С този дизайн бих очаквал по-технологичен интериор. Нещо в духа на Peugeot 308 например.
Материалите също не са страхотни, като има немалко твърда плстмаса, но пък всичко изглежда и се усеща солидно сглобено. И ако твърдата пластмаса не е впечатляваща, то някои от детайлите са. Например декоративните шевове по вратите и седалките, оформени като шеврони (следвайки емблемата на Citroen), текстурата на лайстните и горната част на таблото и комбинацията от цветове и материали за седалките.



C5 X разполага със 7″ дигитален инструментален клъстър (стандарт), и 12″ екран на инфотейнмънт системата (10″ при по-ниските нива на оборудване). Със своите седем инча, инструменталният панел има по-скоро скромни размери, но честно казано на мен ми допада възможността да виждам само най-важното. Освен това тук разполагаме и с разширен head-up дисплей, който може да прожектира голямо количество информация на предното стъкло, има възможност за персонализация и диагонал 21″. Любопитно е, че регулирането на височината и конфигурацията му става от бутона за управление на страничните огледала.
Самата инфотейнмънт система не е особено интуитивна, няма шорткъти или други физически бутони и изисква свикване, но работи достатъчно плавно и бързо, а и поддържа безжичен Apple CarPlay.


И ако за инфотейнмънта липсват бутони, то за управлението на климатизацията не липсват. Да, C5 X бяга от нефункционалната тенденция на управление на климатика само през екрана.
Интересно е, че има физически бутони и за отоплението на седалките, но не и за вентилацията им. За да “охладите” седалките си с нужно да влезете в меню през централния дисплей. Честно казано аз бих ползвал вентилация по-често отколкото отоплението, съответно предпочитам физическите бутони да бяха за нея или още по-добре – да са конфигуруеми.



Като стана дума за седалки, тези на предния ред напомнят на кресла и са истински удобни. Минус тук е само липсата на регулиране на централната облегалка за ръка, но това е по-скоро дреболия.
Интересното става отзад, защото мястото там е наистина много. Освен това основата на седалката е на добра височина, което я прави удобна и за високи пътници. Честно казано, мога да си представя че автомобилът може да се ползва и с шофьор… от Citroen явно също са си го представили, защото са добавили бутони за управление на предната дясна седалка от пасажерите отзад.



Впечатлението ми от салона на C5 X е положително, като ми допада обширното пространство, удобството, комбинациите от цветове и материали и това, че мога да регулирам температурата без да се разсейвам с екрани. Дизайнът е по-скоро консервативен и има някои твърди пластмаси, но като за ценовия клас на автомобила това е допустимо.