Надменно ли е наименованието Superb на най-голямата Skoda? Тест!

Този тест планирам да го започна негативно – седалките в новата Skoda Superb не ми харесват. Основата им ми е къса, а аз не съм висок – малко под 1.80м. Страничната опора също е недостатъчна, ако сте решили да карате малко по-стегнато на път със завои. И лумбалната опора, поне при базовите седалки, не е най-доброто, което съм виждал, а и няма вертикална регулировка на предната част на седалката. Това е. Абсолютно нищо друго в тази кола не ме подразни (освен цвета и джантите на тестовия модел, но това очевидно се оправя лесно).

В четири реда събрах всичко, което не ми хареса в новият Superb на Skoda и мога да премина към това, което ми хареса. A то е не е малко и не е изключено да пропусна нещо, но ако имате въпроси, питайте.

DSC_9179а

Дизайн:

Когато се появиха първите снимки на модела в началото на годината останах силно впечатлен от това, което видях. Последния път, в който снимки на Skoda ме очароваха, бях на девет и половина, когато чехите изведнъж след визуални недоразумения като Favorit и Felicia всяха смут на пазара с пускането на първата Octavia …пък какво ли съм разбирал на девет годишна възраст? Както и да е, новият Superb най-после има правилни пропорции, дизайнът е семпъл, но елегантен и залага на детайлите. Имаме стремителна, същевременно зряла и модерна визия и това, което много ми харесва – красив силует като на седан. На пътя автомобилът изглежда по-голям отколкото е и макар да не е чак такъв красавец, колкото по снимките, определено изглежда добре (стига да не е бял и да има джанти с нормален размер, а не с размер, който би подхождал повече на някое супер-мини).

Интериор:

Интериорът е типичен за масовите автомобили от VAG групата – функционален, с добра изработка и …скучен. Няма какво да се залъгваме, VW и производните му се борят за голям пазар и съответно трябва да създават продукти, които ще се харесат на широката публика. Точно заради това, интериорът на Superb е доста обикновен на вид, но пък както казах е добре направен. Използваните материали като цяло са на ниво, но не ми харесва, че дори в опционалното обурудване няма възможност за замяна на пластмасовите лайстни по таблото и вратите с метални. За сметка на това, това са едни от най-добре направените пластмасови лайстни, които съм виждал и да си призная реално не ме подразниха.

DSC_9211а
Интериорът в най-високото ниво на оборудване – кожен салон, по-голям екран за инфотейнмънт системата и все пак пластмасови „алуминиеви“ лайстни.

 

Типично за модела, това с което впечатлява най-силно е пространството и най-вече мястото на втория ред седалки. Не, че с дължината си от 4.86м автомобилът е къс, но просто съм се качвал в значително количество коли с такава и по-голяма дължина, които са доста далеч от Skoda-та по обем на интериора. И като казах интериор, това включва и багажника. Имате на разположение 625л багажен обем в много удобна правоъгълна форма, плюс удобен достъп благодарение на това, че автомобилът има пет врати. Откъде идва цялото това пространство, особено като се има предвид, че задницата на третото поколение Superb не е грозновато „вирната“, за разлика от тази на второто поколение, остава мистерия.

На пътя:

По време на теста ми, не сполучих с цвят или джанти, но пък извадих късмет да подкарам колата с най-интересния (според мен поне) двигател – 1.4 литровият турбо бензинов мотор със 150к.с. и 250Nm максимален въртящ момент. Това в комбинация с шест-степенна ръчна скоростна кутия и технология за активно управление на цилиндрите. С други думи на моменти пред мен се появяваше следното съобщение:

IMG_3769

Тоест системата изключва подаването на гориво до два от цилиндрите. С това двигателят очевидно не става двуцилиндров и загубите от триенето на буталата в двата неработещи цилиндри няма как да се елиминират, но все пак VW твърдят, че при определени режими на работа, двигателят изразходва с до 20% по-малко гориво. Реално, икономията при един нормален, 100 километров пробег ще е четири пъти по-малка. При всички положения обаче, на човек някак му става приятно като види въпросното съобщение пред погледа си. Докато съм на темата с разхода искам да спомена, че при стандартно каране около и малко над ограничението на скоростта, аз постигнах разход от 5.4л на 100км при извънградски условия, който се покачи до 6,2л като добавих около 40% магистрала. Далеч е от обявените 4.8л, но все пак е много добър резултат. Хубавото на този двигател е, че освен икономичен е и пъргав, когато се наложи. Ускорението 0-100км/ч става в рамките на 8.6 секунди, но въпреки, че това е добър резултат, 1.4 литровият двигател просто не е направен за постоянно динамично каране, защото ако „настъпвате яко“ газта, разходът ви ще скочи много. Който обича да кара по-динамично, а не иска да ходи често до бензиностанцията, да си вземе дизел.

DSC_9192а

Това, което най много ми хареса от шофьорското място обаче не е двигателят, а пътното поведение. Skoda-та е доста приятна за каране и се доближава доста до лидерът, в това отношение, сред семейните седани – Mondeo. За това вина носи приятната обратна връзка от волана и най-вече окачването. То е стегнато в завои, но в същото време справящо се много добре с неравностите. Много добра комбинация, а за капак е и доста тихо. Като цяло за по-спокойно каране е отлично. Ако решите да карате по-бързо в завои, каросерията се накланя малко повече, отколкото бих искал. Поради тази причина, който кара бързо, може би ще вземе добро решение, ако си поръча колата с адаптивно окачване (не съм го пробвал, но предполагам, че ще е по-добре).

Последно, много добро впечатление ми направиха фаровете. Те са активни биксенонови и човек просто трябва да покара на тъмно, за да ги оцени.

Заключение:

За пръв път се качих в Skoda, която наистина ми хареса, а аз си падам леко претенциозен 😉 Автомобилът е много добре направен. Личи си, че е вложено доста внимание в детайлите, което е добре. Колата се предлага с широка палитра от двигатели – бензинови в диапазона на мощност 125к.с. – 280к.с. и дизелови между 120к.с. и 190к.с. Оборудването също варира силно като опционално се предлагат всички „джаджи“, които ще намерите и в останалите представители на класа – разликата е, че при Skoda цените на „екстрите“ са доста ниски. Точно поради тази причина, добре направен Supreb може да се купи за около 65000лв с ДДС (предлага се и в N1 версия за ползване на данъчен кредит), което е добра цена.

Мисля, че Superb е много подходящ за семеен автомобил или за служебна кола, особено на някой, който пътува много. Колкото до смелото му име, Superb, мисля че с третото поколение Skoda си го е заслужила.

Цветан Илиев

Повече информация за цени и оборудване можете да намерите на http://www.skoda-auto.bg

DSC_9186а

 

One comment

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s