Дизайн

В случая трябва да започна леко негативно, тъй като дизайнът на Astra е това, което не ми хареса в колата. Всеки с предпочитанията си, но според мен в облика на модела е трудно да бъде открита маркова принадлежност – мисля, че със същия успех, кола с подобен външен вид би могла да носи емблемите на Toyota например. Липсва и приемственост в дизайна с предходните поколения, а и като цяло видът на колата е малко скучен или по-меко казано – консервативен.

Въпреки това си личи, че стоите пред един съвсем модерен автомобил, заради популярните в момента остри линии и най-вече заради LED светлините отпред и отзад, които недвусмислено показват, че това е  един съвременен продукт на автомобилната индустрия.

Колкото до пропорциите, то няма да намерите нищо неочаквано – колата е типичен хечбек с относително къса предница (за по-компактни размери и обширен интериор), голямо, силно-наклонено челно стъкло и наклонен капак на двигателя (това пък с цел редуциране на аеродинамичното съпротивление, защото ъгълът между капака на двигателя ипредния прозорез играе важна роляв това отношение).

Характерен детайл е черната гланцирана пластмаса на С-колоните, която всъщност е едно от нещата, които ми се виждат най-нехармонични във външния вид на Astra. Според мен дизайнерският екип е опитал да бъде оригинален и същевременно да направи С-колоните по-елегантни, но моето скромно мнение е, че трикът им не е сполучил.

Leave a Reply