Интериор

Влизайки в колата обаче, се озовах в една коренно различна вселена, която ясно ми показа, че Opel имат по-силен екип от инетиорни дизайнери. Първото впечатление, с което се сдобих след като седнах на шофьорското място бе изключително позитивно. Дизайнът на таблото и приборите е много приятен, характерен и елегантен – нещо нетипично за масов, немски модел. Силно впечатление прави ниската линия на таблото (в частност от страната на пасажера), изключително добрата интеграция на 8 инчовия дисплей на инфотейнмънт системата и качеството на материалите.

Приятен елемент са бутоните за управление на температурата на климатроника – въпросната се изписва на самите тях, а лека подсветка във фугата на самите бутони напомня, в коя посока трябва да ги завъртите, за да увеличите или намалите температурата. Изглеждат много добре.

output_wGDA6y

Не на последно място, воланът е изпипан и като вид и като функционалност с бутони, които са удобни и с които се свиква лесно. Друго нещо, на което искам да обърна внимание са седалките – да, в случая имаме опционални седалки с кожен салон, вентилация, масаж и отопление (отпред и отзад, а пакетът включва и отопление на волана). Разполагаме и с електрическа седалка за шофьора, която има памет за две позиции, регулира се в 16 посоки, има ръчно-регулируемо удължение на основата и най-важното – регулиране на позицията на страничните опори на облегалката – т.е. хора с различна ширина на гърба и раменете могат лесно да си намерят идеалната позиция с най-добрата странична опора конкретно за тях. Всъщност въпросните седалки са сертифицирани от германците от AGR като добри за гърба ви 🙂

Освен, че седалките и отпред и отзад са много удобни, пространството в колата също е доста впечатляващо като за класа, като това важи особено за втория ред седалки, които благодарение на леко по-високата позиция и на ъгъла на основата си, предлагат много приятно пространство. Единствената липса там е централна облегалка за ръка – наистина не разбирам защо липсва, а покрай нея липсват и държачи за чаши отзад. За сметка на това, джобовете във вратите и отзад и отпред са широки, а нишата в предния подлакътник е дълбока. Това, което липсва отпред пък, е някакво допълнително пространство за дребни предмети с каквото разполагат горе-долу всички съвременни автомобили – нещо на централната конзола, около скоростния лост, където човек да може да си остави телефона или пък дистанционното или каквото и да е друго дребно нещо.

Колкото до инфотейнмънт системата, аз съм доста доволен. Управлението е лесно, а менютата не са сложни. Екранът реагира бързо, а образът му е ясен и дори през деня няма дразнещи отблясъци (малкият дисплей пред шофьора страда от подобни отблясъци). Системата няма обособен контролер, което в някаква степен е минус, но действително благодарение на опростеността си, управлението ѝ е лесно и без контролер. Системата разполага и с Apple Car Play интеграция за iPhone, с която можете да ползвате определени приложения от телефона си лесно – например да “пишете” текстови съобщения с гласови команди, да си пускате музика или да ползвате вградената в телефона навигация.

Като цяло от Opel са създали един изключително приятен, удобен и функционален интериор, който освен това е качествен и хармоничен на вид. Тук Astra ме спечели.

Leave a Reply