Mercedes GLC 220d – Тест

През изминалата година Mercedes постигнаха мечтата на немските маркетингови специалисти – да предлагат SUV модел във всеки възможен клас. Така например най-малкият модел, който е по-скоро градски „кросоувър“, се нарича GLA (GL от Geländewagen и A от A-Class), високопроходимата алтернатива на компактните седани GLC, пълноразмерният еквивалент на E-Class – GLE (включително и неговата „позьорска“ версия Coupe), седемместният великан GLS и разбира се наостаряващият динозавър – G-Class.

Всъщност, както виждате, новите наименования на високопроходимите модели на Mercedes са съвсем логични и със сериозното нарастване на гамата им ще помагат за по-лесното ориентиране в нея.

Аз пък реших да се запозная с едно от последните попълнения в тази гама – GLC, тъй като наскоро карах C-Class и ми е много интересно как се усеща връзката между двата модела. Освен това виждам в GLC един много подходящ автомобил за България, а предполагам, че ще има голям успех и по света (всъщност особеностите на българския пазар най-вероятно ще доведат до по-голям пазарен дял на GLE).

DSC_1089

Дизайн:

Ако тръгнем да сравняваме GLC с предшественика си GLK, то новият модел директно сменя концепцията, на която са залагали от Daimler преди десетина години. GLK беше автомобил с грубоват дизайн, който според мен целеше да предизвиква асоциации с легендарния G-Class. Новият модел пък е пълна противоположност. Видът му ясно показва, че това е шосеен екземпляр и всъщност силно напомня на C-Class T-Modell (комби) откъм детайли и дизайнерски език.

Това означава динамична външност, в която обаче доминира не агресията, а елегантността. Мое мнение е, че дори с AMG екстериорен пакет, колата не изглежда така, сякаш иска да ви отхапе някой крак. Откъм силует и пропорции всичко изглежда добре оразмерено, като имаме сравнително дълъг двигателен отсек, който е изключително важен за правилните пропорции. Друг приятен елемент е страничната линия на прозорците, която не се издига – това в моя бележник е много голям плюс.

Тестовият автомобил разполага с екстериор Exclusive, който добавя 18 инчови джанти, хромирани лайстни около прозорците и видими накрайници на изпускателната система. Този пакет струва малко под 2000лв и според мен е абсолютно задължителен, за да изглежда колата добре (има и алтернативни пакети – off road или AMG).

Интериор:

DSC_1108

Сядайки на шофьорското място, сякаш се връщам назад във времето – не много, едва няколко месеца, защото тогава тествах Mercedes C-Class , а интериорът на компактния SUV е изключително сходен с този на седана. Поне на пръв поглед таблото е напълно идентично. Евентуално може да има някакви минимални разлики в размерите, но се съмнявам, защото съм сиурен, че Mercedes са съумяли да оптимизират разходите си, т.е. да произвеждат едни и същи компоненти за няколко модела.

Тези от вас, които са чели теста на C-Class знаят, че субективното ми мнение е, че този интериор изглежда много добре със смесицата си от лукс и елегантност, които постигат цялостно по-комплексно излъчване, за разлика от семплите линии, по които аз обикновено си падам. Обективното ми мнение пък е, че качеството е на високо ниво – материалите са добре подбрани и имат приятни текстури като това важи за почти всички повърхности, които може да достигнете от шофьорското място. Другият голям плюс са огромните ниши за багаж – джобовете във вратите отново ме впечатлиха – огромни са.

Тук обаче идва и основната разлика спрямо C-Class – в GLC е по-просторно. Предния ред няма да го коментирам, защото той е съвсем достатъчен и при седана, но тук имаме достатъчно пространство и отзад. Спрямо C-Class, задната седалка е с 3см по-високо разположена, а мястото за краката е с почти 4см по-дълго. Тези няколко сантиметра играят решаваща роля за по-приятното пътуване на втория ред (за възрастни). И в тази връзка си мисля, че ако човек очаква често да вози повече от един човек в колата си и държи да има автомобил от C-Class, то GLC е по-доброто решение.

Но нека се върна към колата, която тествам. Въпросната е оборудвана с опционалния Exclusive интериор. Той струва около 2500лв и придава допълнителна стойност на салона, благодарение на съществени и не толкова съществени детайли като седалки с комбинирана тапицерия от кожа Artico (синтетична кожа) и текстил (доста приятен на допир и вид), табло и предни врати, облицовани в Artico, малко повече метализирани детайли по таблото, малко по-голям дисплей за инфотейнмънт системата, няколко лампички повече и т.н.

DSC_1114

Като допълнително екстра пък колата има „Touchpad“ или „нещото“ което стърчи над кръглия контролер на централната конзола. Този тъчпад изглежда много добре и винаги съм си мислел, че е много интересна опция, обаче реално не ми допадна (като изключим вида и изработката му). Според мен управлението е много по-лесно и интуитивно чрез кръглия контролер. Факт е обаче, че на тъчпад-а може да се пише с пръст – нещо, което може да бъде изключително полезно, ако въвеждате адрес в навигацията или търсите име в телефонния указател. Но според мен, ако тъч функциите бяха интегрирани в горната повърхност на кръглия контролер, управлението би било най-удобно.

На пътя:

Автомобилът, който покарах, разполагаше с базовия двигател – d220. Това значи четирицилиндров дизел с работен обем от 2100сс, максимална мощност 170к.с. и максимален въртящ момент 400Nm. Това, в комбинация с новата деветствепенна скоростна кутия на Mercedes, прави възможно ускорението от 0 до 100км/ч да отнема 8.3 секунди, а разходът на гориво да е 4.7-5.1 извън града и 5.5-6.3 в града.

DSC_1064_1

Този двигател е добре познатият ми OM651, с който съм изминал хиляди километри, тъй като преди няколко години работих по неговата модернизация. Та двигателят ми е стар приятел, който харесвах преди, а харесвам и сега. Той предоставя добра тяга в целия си работен диапазон, сравнително икономичен е и не трака прекалено много. В GLC представянето му е на друго ниво най-вече заради много добрата шумоизолация на колата и заради скоростната кутия. Ето например на девета скорост и при 150км/ч, оборотите са една идея под 2000. Това освен до икономия на гориво, води до по-висок комфорт и много ниски нива на шум. Ако говорим за разход на гориво в реални условия, това което постигнах аз е около 6 на сто извън града, малко под 7.5л по магистрала (София-Правец-София) и също толкова в града. При дълъг път и по-умерено каране със сигурност може да падне под 6л.

DSC_1077_1

Иначе GLC като чистокръвен Mercedes залага на комфорта. Окачването е меко и приятно, но за разлика от C-Class предоставя по-стегнато поведение в завои… странна работа предвид по-високия център на тежестта. Колата отново не предразполага към здраво „юркане“, а по-скоро към комфортно пътуване с възможност за малко по-динамични отсечки. Всъщност изключително подходяща комбинация за семеен автомобил.

Като цяло пътното поведение и стабилността ми направиха добро впечатление. Опитах да извадя от равновесие колата като в сравнително остър завой при 50км/ч натиснах газта до долу, но траекторията се запази и съвсем спокойно колата увеличи скоростта си. Всъщност това неутрално поведение се дължи най-вече на 4Matic системата за задвижване на четирите колела. За съжаление нямах възможност да си поиграя по-сериозно с динамичния център на тежестта, за да мога да дам по-задълбочена оценка.

Откъм обезшумяване, GLC се справя добре. Една идея по-шумен е от C-Class при ниска скорост. При по-висока скорост се появява осезаем шум откъм огледалата и А-колоните, но нищо фрапантно.

Заключение:

Mercedes GLC е по-походящият C-Class за България. Предоставя възможност за адекватно придвижване по кривите ни улици и пътища, без да се се тревожите твърде много и без да нарушавате комфорта си. Пътното поведение е сходно с това на лек автомобил, но получавате малко по-висока позиция на седене и по-добра видимост над пътя, достатъчно място в салона и 550 литров багажник (по VDA стандарт).

DSC_1088

Автомобилът е солидно изработен, има атрактивен, но не крещящ дизайн и дава усещане за качество и сигурност. Според мен GLC е много добър семеен избор, с който четирима човека могат да пътуват навсякъде в комфорт, без да се притесняват от атмосферните или пътните условия.

Като цена, официалният старт е около 88000лв с ДДС, а тестовата версия струва около 100000лв. В действителност нещата са малко по-различни – Балкан Стар предлагат специални пакети, които хем включват по-богато оборудване, хем предлагат по-ниска цена. И така GLC с пакет Premium струва 81000лв. с ДДС. Не е евтино, но да не забравяме, че тук говорим за Mercedes и за един много добре направен продукт. При правилна конфигурация, човек може да се сдобие с много добър GLC на цена 90000-100000 лв с ДДС.

Цветан Илиев

Повече информация може да намерите на http://www.mercedes-benz.bg/

DSC_1081

Резултат:

glc

Advertisements

3 comments

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s