Дизайн
Ако тръгнем да сравняваме GLC с предшественика си GLK, то новият модел директно сменя концепцията, на която са залагали от Daimler преди десетина години. GLK беше автомобил с грубоват дизайн, който според мен целеше да предизвиква асоциации с легендарния G-Class. Новият модел пък е пълна противоположност. Видът му ясно показва, че това е шосеен екземпляр и всъщност силно напомня на C-Class T-Modell (комби) откъм детайли и дизайнерски език.


Това означава динамична външност, в която обаче доминира не агресията, а елегантността. Мое мнение е, че дори с AMG екстериорен пакет, колата не изглежда така, сякаш иска да ви отхапе някой крак. Откъм силует и пропорции всичко изглежда добре оразмерено, като имаме сравнително дълъг двигателен отсек, който е изключително важен за правилните пропорции. Друг приятен елемент е страничната линия на прозорците, която не се издига – това в моя бележник е много голям плюс.

Тестовият автомобил разполага с екстериор Exclusive, който добавя 18 инчови джанти, хромирани лайстни около прозорците и видими накрайници на изпускателната система. Този пакет струва малко под 2000лв и според мен е абсолютно задължителен, за да изглежда колата добре (има и алтернативни пакети – off road или AMG).