На пътя

Автомобилът, който покарах, разполагаше с базовия двигател – d220. Това значи четирицилиндров дизел с работен обем от 2100сс, максимална мощност 170к.с. и максимален въртящ момент 400Nm. Това, в комбинация с новата деветствепенна скоростна кутия на Mercedes, прави възможно ускорението от 0 до 100км/ч да отнема 8.3 секунди, а разходът на гориво да е 4.7-5.1 извън града и 5.5-6.3 в града.

Този двигател е добре познатият ми OM651, с който съм изминал хиляди километри, тъй като преди няколко години работих по неговата модернизация. Та двигателят ми е стар приятел, който харесвах преди, а харесвам и сега. Той предоставя добра тяга в целия си работен диапазон, сравнително икономичен е и не трака прекалено много. В GLC представянето му е на друго ниво най-вече заради много добрата шумоизолация на колата и заради скоростната кутия. Ето например на девета скорост и при 150км/ч, оборотите са една идея под 2000. Това освен до икономия на гориво, води до по-висок комфорт и много ниски нива на шум. Ако говорим за разход на гориво в реални условия, това което постигнах аз е около 6 на сто извън града, малко под 7.5л по магистрала (София-Правец-София) и също толкова в града. При дълъг път и по-умерено каране със сигурност може да падне под 6л.

Иначе GLC като чистокръвен Mercedes залага на комфорта. Окачването е меко и приятно, но за разлика от C-Class предоставя по-стегнато поведение в завои… странна работа предвид по-високия център на тежестта. Колата отново не предразполага към здраво “юркане”, а по-скоро към комфортно пътуване с възможност за малко по-динамични отсечки. Всъщност изключително подходяща комбинация за семеен автомобил.

Като цяло пътното поведение и стабилността ми направиха добро впечатление. Опитах да извадя от равновесие колата като в сравнително остър завой при 50км/ч натиснах газта до долу, но траекторията се запази и съвсем спокойно колата увеличи скоростта си. Всъщност това неутрално поведение се дължи най-вече на 4Matic системата за задвижване на четирите колела. За съжаление нямах възможност да си поиграя по-сериозно с динамичния център на тежестта, за да мога да дам по-задълбочена оценка.

Откъм обезшумяване, GLC се справя добре. Една идея по-шумен е от C-Class при ниска скорост. При по-висока скорост се появява осезаем шум откъм огледалата и А-колоните, но нищо фрапантно.

Leave a Reply