Еталонът – Mercedes E-Class

Добре, може би в първия момент сте си казали „защо ни показва снимка на C-Class, а пише за E-Class?!“ Всъщност просто времената са такива и Mercedes се включиха в играта, започната от Audi преди десетина години, а именно сериозната унификация на дизайна между различните класове седани.

Та това на снимките все пак си е новият E-Class – големият бизнес-седан на Mercedes, който от години насам е известен с високото ниво на комфорт и надеждността си. Колата, предпочитана от немските таксиметрови шофьори и от хората на ръководни бизнес позиции в цял свят.

Дизайн:

DSC_7557

В реда на мисли от въведението, E-Class действително прилича много на големия S-Class и още повече на компактния C-Class – една вечер преди няколко месеца се разхождах из улиците на едно испанско градче, когато видях паркиран E-Class и се зарадвах, че ще го огледам отблизо. Приближих се и осъзнах, че седя пред C-Class… объркана работа, пък аз се позасрамих от себе си, защото рядко ми се случва да се заблудя така.

Както и да е, като сложим приликите настрана, то автомобилът изглежда доста приятно. Пропорциите му са близки до идеалните, разполага с дълъг преден капак, къс преден надвес и издължен заден такъв. С две думи – класически седан.

DSC_7594

Цялостното му излъчване е по-скоро консервативно и умерено – все пак това е автомобил за сериозни хора и няма нужда от излишна показност. Версията с AMG пакет, която виждате на снимките, има една идея по-демонстративен дизайн благодарение на по-агресивните брони, големите джанти и накрайниците на изпускателната система… които всъщност не са функционални, защото истинският ауспух реално е под бронята. Но дори с този пакет Mercedes E-Class е далеч по-умерен автомобил спрямо алтернативните конкуренти Jaguar XF или Maserati Ghibli – автомобили, които винаги привличат погледите на улицата.

 

Интериор:

Докато отвън E-Class залага на по-скоро умерен дизайн, то в интериора положението е коренно различно. Тук царят луксът и крещящите технологии, а дизайнът са приближава повече до S-Class (а според мен го и превъзхожда).

DSC_7567

Разбира се това, което се набива на очи от пръв поглед, са двата огромни екрана (12.3″), разположени в една равнина – единият представлява дигитален кокпит (опция), а другият командва инфотейнмънта, настройките на автомобила и какво ли още не (също опция с Command, стандартният дисплей е 8.4″). Въпросните екрани разполагат с невероятна резолюция, пред която „ретина“ дисплеят на Apple бледнее. Визуалната информация, която предоставят, е кристално ясна и красиво оформена от графична гледна точка. Това, което ми липсва, е обособен бутон за изключване на десния екран, защото вечер светлината му може да е дразнеща (може да се изключи, но с малко ровене по менютата, а ми се ще да имаше по-бърз и лесен начин).

Друго нещо, което прави впечатление, са кръглите вентилационни изводи и бройката им – четири на централната конзола. Лично на мен ми допадат доста като дизайнерско решение и правят интериора по-интересно и стилно място. Моето мнение е, че това безспорно е най-впечатляващият интериор в класа, спрямо останалите немски модели. На вид и усещане ми харесва повече и спрямо гореспоменатите модели на Maserati и Jaguar. Единственият автомобилен интериор в класа, който може да се мери по пищност с E-Class, е новият шведски флагман – Volvo S90.

DSC_7602

Като оставим дизайна настрана, салонът на автомобила е това, което може да се очаква от Mercedes, и което виждаме и в останалите им модели – отлични материали дори на труднодостъпните места, солидна изработка и усещане за качество. Това е комбинирано със съвършена ергономия, и както може да се очаква – изключителни седалки (опция „комфортни предни седалки“).

Откъм пространство, на предния ред то е напълно достатъчно за хора с всякакви разумни размери. Това е комбинирано с големи джобове и ниши за предмети, както и с интересното усещане за леко ограничен простор – някак всичко изглежда наблизо, което поне при мен създава едно специфично усещане за уют и определено ми допада.

DSC_7603

Задният ред обаче ми се струва не толкова добър, колкото подобава на автомобила. Седалките отново са много удобни, а видимостта напред и настрани е добра. Проблемът е, че предните седалки са по-ниски, което не оставя достатъчно място да си „набутате“ краката под тях. Не бих казал, че ми е тясно, но субективното усещане е, че Jaguar XF предлага повече място за пътниците на задната седалка.

Технологии:

Рядко слагам секция „Технологии“, но в случая с E-Class просто няма как. Дори не знам дали не би било по-подходящо да кръстя секцията „Научна фантастика“…

Автомобилът разполага с цял куп впечатляващи възможности, които мисля да изброя съвсем накратко, защото иначе няма да ми стигне мястото.

  1. Multibeam LED – това са може би най-интелигентните фарове в момента. Разполагат с 84 индивидуално управляеми светодиода и разбира се правят всякакви „магии“ и светлинни шоу програми – създава зона на сянка около автомобилите пред вас (докато сте на „дълги“), разпознава пътните знаци и не ги осветява с пълна сила, за да не ви заслепяват, избягва заслепяването на останалите участници в движението при мокро време, разпознава завоите преди да са дошли и т.н.
  2. Дистанционно паркиране – край на ожулените врати в тесните гаражи. Вече може да слезете от автомобила си пред гаража, след което той да си паркира на спокойствие сам.
  3. Автономно шофиране – да, E-Class вече може да ви вози сам. Може и да сменя лентите сам, ако подадете мигач. Автономното управление работи до скорост от 210км/ч. Проблемът е, че за България все още не се предлага, защото законите ни се обновяват малко бавно. Но и този момент ще дойде.

И понеже всичко трябва да е силно технологично, от Mercedes дори са заменили конвенционалните бутони за управление от волана с малки тъч-падове. На мен силно ми напомнят на Blackberry, но честно казано не са ми особено удобни.

DSC_7579

На пътя:

Автомобилът, който карах аз, бе оборудван с новия, двулитров дизелов двигател във версия със 194к.с., деветсепенна автоматична скоростна кутия и официален разход на гориво между 3,6 и 4,3л за 100км. Освен това ускорява колата от 0 до 100км/ч за 7,3 секунди и предоставя максимална скорост от 240км/ч.

DSC_7587

Първото нещо, което забелязах след като излязох от Балкан Стар, бе изключителната изолация от външния свят. Шумовете са сведени до минимум. Независимо от големите джанти на тестовата кола, в градски условия до ушите на водача не достигат никакви звуци откъм пътя. Освен това благодарение на опционалното въздушно окачване, E-Class се справя много, много добре с градските неравности и дупки. Спокойствието се нарушава донякъде от двигателя – шумоизолацията е добра, но с четирите си цилиндъра двигателят не е твърде балансиран и в ниски обороти до купето достигат вибрации. Освен това при включването на двигателя от start-stop системата, целият автомобил се разклаща осезаемо. За мен това не беше голям проблем, но смятам, че който е свикнал на пълно спокойствие, ще трябва да се насочи към по-голем, шестцилиндров двигател.

След като излязох от града се насочих към Подбалканския път, където със скорост около 100км/ч затвърдих мнението си, че E-Class е проектиран с комфорт в съзнанието. При тази скорост недостатъците на двигателя изчезват – при по-високи обороти до мен не достигат никакви вибрации. Силно ме впечатли и липсата на аеродинамични шумове. С изключение на едно едва доловимо „съскане“ откъм огледалата, в салона просто не се чува нищо, включително и откъм панорамния покрив. Все пак да не забравяме, че новият E-Class счупи рекорда в класа с челно съпротивление Cd=0.23. Това все пак е с някои опционални подобрения, но при тестовата кола, цифрата е също доста впечатляваща Cd=0.26.

Достигнах до първите завои по пътя в завиден комфорт и макар автомобилът изобщо да не предразполага към спортно шофиране, аз все пак влязох в спортния режим и дадох газ към върха. Двигателят предоставя много добра тяга и аз го усещам поне 15-20 к.с. по-мощен отколкото е. Това може би се дължи освен на еластичността му и на деветстепенна скоростна кутия, която винаги превключва точно и неусетно. Иначе автомобилът се държи стабилно в завоите, но определено не е особено увлекателен при подобен тип шофиране и се чувства не на място. Затова бързо се върнах в режим комфорт и продължих пътя си така, както подобава на големия E-Class – спокойно (както и с разход на гриво 5.1л за 100км).

След един бърз обяд в Правец, поех към София по магистралата. Всъщност подсъзнателно винаги съм смятал, че магистралата е запазената територия на E-Class и останалите автомобили в класа. Мощните им двигатели, в комбинация с обширно вътрешно пространство, удобни седалки и качествена изработка са идеални за дълъг път и прекосяване на огромни разстояния с минимална умора. Новият E-Class може би е лидерът в тази дисциплина, благодарение на въпросната изолация от света, за която споменах.

С магистрална скорост, автомобилът затвърждава мнението ми за цар на комфорта. Шумът остава минимален, а въздушното окачване се справя добре с малките неравности по пътя. Все пак на местата със сериозни къси, напречни гърбици, колата някак губи баланса си – усеща се едно леко залюляване, което не е особено приятно, но магистралата има няколко наистина „кофти“ участъци. Разходът на гориво от Правец до София пък беше 6,4л за 100км.

Аз съм доста доволен, от това, което Mercedes-ът показа на пътя. Автомобилът е зрял, комфортен и предоставя компетентно пътно поведение.

Заключение:

Новият E-Class е еталон в класа на „екзекютив“ бизнес седаните и е точно това, което трябва да бъде един голям Mercedes – високотехнологичен и изключително комфортен. Това е автомобил за улегнали хора, които търсят спокойствие на пътя и не желаят да се набиват на очи с екстравагантни автомобили.

E-Class предлага висок имидж, изключителната изолация от света наоколо, широк салон и голям багажник, разточителен интериор, комфортното окачване и наличието на много високотехнологични опции.

Останах силно впечатлен от колата, но това което не ми допада е, че в съвършенството си E-Class се чувства някак стерилен – аз предпочитам автомобили с повечко чар, пък дори и да имат недостатъци (XF, S90 и Ghibli).

Цветан Илиев

DSC_7509

За повече информация и цени посетете http://www.mercedes-benz.bg

Оценка:

Mercedes E

One comment

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s