Колко от вас са чували за Polstar? Може би не много, но знаете ли какво? Тепърва брандът ще става по-популярен и това се дължи на още по-тясното му обвързване с шведите от Volvo.

Преди точно 20 години Polestar (тогава с различно име) се ражда като компания, която управлява тима на Volvo в шведския туринг шампионат. В следващите години компанията се занимава с подготовка на автомобилите на Volvo за състезанията, а преди 10 години се местят в Гьотенбург, където се захващат и с разработка на двигатели. Това е и моментът, в който компанията стана официален тунинг специалист за шосейните модели на Volvo – в началото ограничавайки се до ремап на контролния модул на двигателя на версиите с принудително пълнене (или казано по горублянски – чип на турбо двигателите).

Няма да навлизам в подробности, но през 2014г. Polestar пуснаха първият ‘истински’ автомобил – S60 Polestar. Модел конкуриращ се с BMW M3 – поне като характеристики, защото продажбите са много, много далеч от тези на бавареца. На следващата година Polestar бе закупен от Volvo, стартирайки една нова приказка, в която Polestar се превръща в „придворен“ бранд на Volvo, който прави бързи варианти на стандартните автомобили – точно както M-Power и AMG.

Автомобилът, който ще ви представя днес не е ‘хардкор’ Polestar версията на S60, а стандартно S60 D5, оптимизирано от Polestar. Това обаче не е съвсем простичка оптимизация, а включва не малко промени и подобрения, които ще спомена по-долу.

Leave a Reply