Dacia е добре позната с достъпните си модели, които предлагат отлично съотношение между цена и качества, и които превърнаха марката в пазарен лидер в България в продължение на години.

Да, но малко повече винаги е по-добре. В резултат на това, румънците представиха ново, по-високо ниво на оборудване за гамата си, включваща електрическия Spring, компактния Sandero, но само във версията му Stepway, просторния Jogger и високопроходимия Duster. Всъщност данните на компанията за пазара показват, че до преди появата на новото ниво на оборудване, наречено Extreme, над 60% от клиентите са закупували автомобил в най-високото изпълнение. Тоест, клиентите искат повече.

Защо Extreme? Защото клиентите търсят по-авантюристичен дух и в комбинация с повече „екстри“ Extreme носи добавена стойност с визуални елементи, като специалните цветове Cedar Green (кедрово зелен) и Slate Blue (шистово син), акцентите с меден цвят, черните джанти, тапицерията наподобяваща неопрен и темата с топографските линии, които срещаме на най-различни места.

По отношение на цените, новото ниво на оборудване води до повишаване с до 2000 лв за всички модели, с изключение на Spring. Там разликата е близо 3000 лв, но за това си има причина и тя се крие в значителното повишаване на мощността на Spring Extreme 65. Да, както името показва, мощността е повишена от 45 до 65 к.с., което пак не звучи много, но не забравяйте за ниското тегло и високия въртящ момент, с които може да се похвали малкият електрически автомобил.

Субективно за Dacia Extreme

Моето мнение за стилистичните промени, които идват с Extreme са много положителни. Фен съм на кедрово-зеленият звят и комбинацията с медните акценти наистина ми харесва, като смятам, че придава и малко „по-скъп“ вид на иначе достъпните автомобили.

Нужни ли са детайли като топографските линии? Едва ли, но пък и не пречат. Освен това с Dacia действително може да се впуснете в приключения. Аз например, прекарах едно лято в компанията на Duster от първото поколение на модела и местата, които посещавах с него действително бяха авантюристични… просто защото ниската цена на автомобила ме предразполагаше да действам смело.

Но дори да не се впускате в офроуд приключения, румънците са се погрижили да имате опции. Такъв е InNature пакетът, който се предлага за Jogger. С него получавате сгъваемо легло в автомобила и малатка, свързана директно с него, както и щори за купето. Ако трябва да съм честен смятам, че има по-добри и достъпни къмпинг варианти, които да комбинирате с Jogger, но това, което предлагат от Dacia определено е положителна изненада.

Jogger Hybrid

Първият модел от линия Extreme, който тествах, бе най-скъпото предложение в гамата на Dacia. Това е седемместният Jogger Hybrid. Да, електрификацията достигна и до Dacia. Тук четирицилиндровия бензинов двигател работи в комбинация с електромотор с 50 к.с. и стартер-генератор. Батерията е литиево-йонна и е разположена под пода на багажника по начин, който не намалява обема му (а той е истински впечатляващ със своите 700 литра). Автомобилът може да се движи изцяло на ток до скорост 70 км/ч, динамиката е прилична с ускорение до 100 км/ч за 9.8 секунди, а разходът на гориво е в рамките на 5 л на 100 км.

Да, но ако целта ви е да пестите, по-добре се насочете към версията с бензин/газ, защото със същото ниво на оборудване тя струва с 9990 лева по-малко хибрида с неговата цена от 49 990.

Ако все пак целта ви е да шофирате Dacia хибрид, то автомобилът се справя доста добре. Системата работи приятно, електромоторът предлага добра мощност за продължително движение на електричество в града, а и автоматичната скоростна кутия се справя добре. В същото време Jogger предлага много удобства, включително безжичен Apple CarPlay. Разбира се, интериорът е основно пластмасов, но ниската цена изисква жертви. За съжаление сред тях са и седалките, защото поне на мен не са ми удобни и осезаемата липса е регулируема лумбална опора.

Sandero Stepway

Моделът, който ме грабна повече е Sandero Stepway. Версията която шофирах, бе оборудвана с еднолитров, трицилиндров двигател, който развива 100 к.с., достатъчни да ускорят колата до 100 км/ч за 11.9 секунди. По-интересното е, че освен 50 л бензинов резервоар, тук имаме и 40 л за газ, а цената в ниво на оборудване Extreme е примамливите 34 990 лева.

Малкият автомобил изглежда доста модерно, благодарение на светодиодните светлини, детайлите от Extreme пакета, а и „офроуд“ стилистиката, която идва с 4 см повишен пътен просвет, спрямо стандартния Sandero. Идеално за лек офроуд в някои от модерните столични квартали.

Sandero Stepway разполага с добре оползотворено вътрешно пространство и достатъчно място на втория ред седалки. Интериорът (очаквано) е много пластмасов, но пък е симпатичен като дизайн.

Добро впечатление ми направи управлението на колата, като по криволичещия път около хижа Здравец над Пловдив, Sandero бе почти увлекателен и определено надмина очакванията ми. Шофирането по магистрала също не натоварва много, колата се държи стабилно и макар относително шумна, не бих казал, че се стига до крайности. Не на последно място ми допада малкия двигател, който е доста пъргав при по-ниски скорости, а аз намирам чар в работата на трите цилиндъра и съответни звук от изпускателната система.

Цветан Илиев

Leave a Reply