Интериор

Сядайки на шофьорското място, сякаш се връщам назад във времето – не много, едва няколко месеца, защото тогава тествах Mercedes C-Class , а интериорът на компактния SUV е изключително сходен с този на седана. Поне на пръв поглед таблото е напълно идентично. Евентуално може да има някакви минимални разлики в размерите, но се съмнявам, защото съм сиурен, че Mercedes са съумяли да оптимизират разходите си, т.е. да произвеждат едни и същи компоненти за няколко модела.

Тези от вас, които са чели теста на C-Class знаят, че субективното ми мнение е, че този интериор изглежда много добре със смесицата си от лукс и елегантност, които постигат цялостно по-комплексно излъчване, за разлика от семплите линии, по които аз обикновено си падам. Обективното ми мнение пък е, че качеството е на високо ниво – материалите са добре подбрани и имат приятни текстури като това важи за почти всички повърхности, които може да достигнете от шофьорското място. Другият голям плюс са огромните ниши за багаж – джобовете във вратите отново ме впечатлиха – огромни са.

Тук обаче идва и основната разлика спрямо C-Class – в GLC е по-просторно. Предния ред няма да го коментирам, защото той е съвсем достатъчен и при седана, но тук имаме достатъчно пространство и отзад. Спрямо C-Class, задната седалка е с 3см по-високо разположена, а мястото за краката е с почти 4см по-дълго. Тези няколко сантиметра играят решаваща роля за по-приятното пътуване на втория ред (за възрастни). И в тази връзка си мисля, че ако човек очаква често да вози повече от един човек в колата си и държи да има автомобил от C-Class, то GLC е по-доброто решение.

Но нека се върна към колата, която тествам. Въпросната е оборудвана с опционалния Exclusive интериор. Той струва около 2500лв и придава допълнителна стойност на салона, благодарение на съществени и не толкова съществени детайли като седалки с комбинирана тапицерия от кожа Artico (синтетична кожа) и текстил (доста приятен на допир и вид), табло и предни врати, облицовани в Artico, малко повече метализирани детайли по таблото, малко по-голям дисплей за инфотейнмънт системата, няколко лампички повече и т.н.

Като допълнително екстра пък колата има “Touchpad” или “нещото” което стърчи над кръглия контролер на централната конзола. Този тъчпад изглежда много добре и винаги съм си мислел, че е много интересна опция, обаче реално не ми допадна (като изключим вида и изработката му). Според мен управлението е много по-лесно и интуитивно чрез кръглия контролер. Факт е обаче, че на тъчпад-а може да се пише с пръст – нещо, което може да бъде изключително полезно, ако въвеждате адрес в навигацията или търсите име в телефонния указател. Но според мен, ако тъч функциите бяха интегрирани в горната повърхност на кръглия контролер, управлението би било най-удобно.

Leave a Reply