В последните няколко дни, докато обикалях града и околностите му с Infiniti Q30 осъзнах, че марката все още е по-скоро непозната за обикновените хора (автомобилните фенове са изключение). Затова ще си позволя едно кратко отклонение и ще се върна в 1989г., когато Infiniti започва да продава автомобили в Северна Америка. Като цяло до това време, японските автомобили са набрали популярност на пазара там, но имиджът им страда от качествата, с които въпросните са пробили на американския пазар, т.е. смятат се за евтини и разумни машини, на които обаче им липса престиж. Малко като да си купите моцарела Clever от Billa. Да, обаче американския пазар е голям и по това време се развива добре, а хората имат нужда от лукс, престиж и щипка снобизъм. И така японците решават да завоюват нови пазари. За целта създават луксозни марки, през които да продават понапудрените си модели. Първи са Honda, които пускат Acura на пазара през 1986г., а три години по-късно Toyota влизат на луксозниия пазар с Lexus, а Nissan с Infiniti.

Марката, която ни интересува днес, Infiniti, официално започва да се продава и в Европа, където „премиум“ автомобилите са на почит, през 2008г. За тези осем години, продажбите в Европа като цяло растат, но все още са реализирани едва малко над 20000 автомобила… на всички европейски пазари. Очевидно това е доста скромен резултат, който недвусмислено показва, защо марката все още е по-скоро непозната екзотика.

Японците разбира се нямат намерение да оставят нещата така и през годините лека-полека започнаха да създават по-европейски автомобили, които да са подходящи за условията в Европа и да започнат да печелят повече клиенти. Колата, която ще ви представя днес пък е най-европейският им модел досега – Q30 се продава от началото на тази година и представлява компактен, премиум хечбек, който се произвежда в Англия и се бори с конкурентите BMW 1, Mercedes A-Class, Audi A3 и Volvo V40.

Leave a Reply