Дизайн

Помня появата на предходната генерация Clio през 2012. Помня я, защото дизайнът бе впечатляващ за градско мини и неслучайно издигна модела до първо място по продажби в класа му в Европа.

От Renault явно са преценили, че не им се рискува с коренна промяна на стилистиката и новото поколение Clio залага по-скоро на еволюция в това отношение. Смятам, че видът му наподобява на обстойна модернизация, а не на изцяло нов модел. Все пак, налагането на актуалния дизайнерски език в детайлите дава резултат и автомобилът в никакъв случай не изглежда „демоде“, но и няма авангардното излъчване на предшественика си при появата му или пък на Peugeot 208 днес.

В страничната линия забелязваме скритите дръжки на задните врати (решение, което аз харесвам единствено при Alfa Romeo 156) и щедрите извивки на задните калници, подчертани от наситеносиния цвят на тестовия автомобил.

А тестовият автомобил изглежда по-атрактивно и динамично от „обикновеното“ Clio, защото това е топ изпълнението R.S. Line. То залага на множество спортни детайли и поне откъм стилистика се вписва в семейството на Renault Sport.

Мисля, че петото поколение на Clio е добило по-зрял вид спрямо предшественика си, но в този клас смятам, че по-смелия дизайн е за предпочитане. Именно поради тази причина оставам почитател на стилистиката на Peugeot 208.

Leave a Reply