Непланирани посещения в сервиз

За една година автомобилът посети сервиз пет пъти по четири причини, като редовното обслужване предстои. Тоест това са пет непланирани посещения. Причините:

  • Спуканото стъкло – още на втория месец се сдобих с дълга пукнатина на челния прозорец, която вкара колата в сервиза. Е, вината не е на Renault. Поне ситуацията, която предизвика пукнатината бе приятна – група автомобилни ентусиасти с разнообразие от изключително интересни автомобили и слаб трафик. За съжаление изпод гумите на един от автомобилите изхвърча камъче и резултатът бе налице
  • Дефектният фар – ако не се лъжа, автомобилът бе на около пет месеца, когато дневните светлини в единия фар дадоха дефект и част от светодиодите започнаха да светят по-слабо. Ново посещение в сервиза за диагностициране на проблема (сякаш не се вижда) и след това още едно посещение за смяна на фара.
  • Изчезващото гориво – Смятам, че това си беше заводски дефект. Забелязах, че когато шофирам и стрелката за горивото стигне 1/4 рязко пада на 0. Потърсих малко информация и се оказа, че в Англия доста хора с Megane R.S. са имали този проблем и се е наложила смяна на сензорите в резервоара.

    При смяната на фара от горната точка, в сервиза на Renault бяха уведомени и за този проблем. Те погледнали колата и стигнали до извода, че такова нещо няма. Бяха дали съвет да си рестартирам разхода на бордовия компютър, което пък няма абсолютно никаква връзка с дефекта в сензора… абе малко се бях ядосал. В резултат сложих GoPro-to пред таблото и нагледно записах какво се случва. След това нямаше измъкване, колата влезе в сервиза и без смяна на части бе поправена. Почти. Защото сега стрелката пада линейно до 0, но понякога след зареждане не отчита пълен резервоар, докато не изгася двигателя и не го запаля отново.
  • Одрасканата броня – по задната броня се появиха драскотини. Беше се случило в мое отсъствие, вероятно одрано от някаква количка, велосипед или нещо друго, което не е автомобил. Както и да е, последва посещение в сервиз и… смяна на бронята. Да, смяна, а не пребоядисване.

И така, две посещения за отстраняване на щети и три за отстраняване на гаранционни проблеми. Можеше да е по-добре, но определено можеше и да е по-зле. Големият плюс тук е, че ползвам услуга, която ми пести времето – идва човек, който взима колата, занимава се със сервиза и след това ми я връща.

Leave a Reply