Оправда ли очакванията ми:
Преди да пристъпя към поръчката на Megane R.S. имах добре дефинирани изисквания към автомобила, който ми трябва. Оптималният избор изглежда бе Bentley Continental GT, но поради дупка в бюджета от някакви си 320 000 лв се наложи компромисен вариант, който все пак да изпълнява шестте основни изисквания. Да видим как се справи Megane R.S.
- Колата трябва да бъде респектираща, за да привлича по-малко агресия
Наскоро споделих вижданията си относно нулевата толерантност на пътя. Позицията ми е твърда и винаги е била такава. Не толерирам умишлени, нагли нарушения. Лошото е, че онези с фуражките, както и повечето шофьори ГИ толерират. Аз пък ползвам „дългите“, клаксона и сигнали до заспите в КАТ. Резултатът обаче е, че често самозабравилият се нарушител, вместо да се почувства леко неудобно решава, че трябва да „ми даде урок“ и например слиза с желание да се бие. Докато шофирах MINI Cooper Clubman имах не малко подобни срещи. С Megane R.S. за една година това се случи само веднъж. Смятам, че резултатът е добър.
2. Предпочитам нещо, което НЕ Е практично
Смятам, че докато човек няма необходимост от практичност е по-добре да заложи на удоволствието от шофирането, което обикновено идва в по-непрактична опаковка. Тук с оказа от Continental GT и последвалото решение за „хот хеч“ автоматично се сдобих с практичност, тоест Megane R.S. не изпълни изискването.
3. В разрез с горната точка, трябва да мога да си карам колелата
Без възможност за теглич, вариантите тук бяха багажник на покрива или в купето. Вторият вариант е по-лесен и Vinghen се побира със свалено предно колело. Изискването е изпълнено.

4. Трябва да звучи добре
На фона на нарастващото електрифициране, намаляване на цилиндрите, добавяне на филтри за твърди частици при бензиновите автомобили и тонколони в изпускателната система, шансът човек да се сдобие с нов, добре звучащ автомобил намалява с всеки изминал ден. Ок, Megane R.S. има едва четири цилиндъра, но според мен е една от най-добре звучащите коли с подобен двигател. Разбира се, всичко идва от изпускателната система, но това съвсем не означава, че не е приятно. Освен това, въпреки филтъра за твърди частици, колата си „припуква“ при отнемане на газта в режим спорт. Много ми допада!
5. Трябва да е динамична
Ускорения, завои, удоволствие. Все неща, които като всеки автомобилен ентусиаст обича. Тук Megane R.S. се справя наистина добре. Автомобилът е ангажиращ и учудващо бърз, особено в доускоренията и отсечките с много завои.

6. Дизайнът. Искам кола, след която да се обръщам.
Още една точка за Megane R.S., защото година по-късно все още го намирам за най-красивия автомобил в класа си, а страхотният оранжев цвят само усилва ефекта.

Резултатът? Пет от шест изпълнени изисквания. Супер!