Megane R.S. – Една година по-късно

Оправда ли очакванията ми:

Преди да пристъпя към поръчката на Megane R.S. имах добре дефинирани изисквания към автомобила, който ми трябва. Оптималният избор изглежда бе Bentley Continental GT, но поради дупка в бюджета от някакви си 320 000 лв се наложи компромисен вариант, който все пак да изпълнява шестте основни изисквания. Да видим как се справи Megane R.S.

  1. Колата трябва да бъде респектираща, за да привлича по-малко агресия
    Наскоро споделих вижданията си относно нулевата толерантност на пътя. Позицията ми е твърда и винаги е била такава. Не толерирам умишлени, нагли нарушения. Лошото е, че онези с фуражките, както и повечето шофьори ГИ толерират. Аз пък ползвам „дългите“, клаксона и сигнали до заспите в КАТ. Резултатът обаче е, че често самозабравилият се нарушител, вместо да се почувства леко неудобно решава, че трябва да „ми даде урок“ и например слиза с желание да се бие. Докато шофирах MINI Cooper Clubman имах не малко подобни срещи. С Megane R.S. за една година това се случи само веднъж. Смятам, че резултатът е добър.

2. Предпочитам нещо, което НЕ Е практично
Смятам, че докато човек няма необходимост от практичност е по-добре да заложи на удоволствието от шофирането, което обикновено идва в по-непрактична опаковка. Тук с оказа от Continental GT и последвалото решение за „хот хеч“ автоматично се сдобих с практичност, тоест Megane R.S. не изпълни изискването.

3. В разрез с горната точка, трябва да мога да си карам колелата
Без възможност за теглич, вариантите тук бяха багажник на покрива или в купето. Вторият вариант е по-лесен и Vinghen се побира със свалено предно колело. Изискването е изпълнено.

4. Трябва да звучи добре
На фона на нарастващото електрифициране, намаляване на цилиндрите, добавяне на филтри за твърди частици при бензиновите автомобили и тонколони в изпускателната система, шансът човек да се сдобие с нов, добре звучащ автомобил намалява с всеки изминал ден. Ок, Megane R.S. има едва четири цилиндъра, но според мен е една от най-добре звучащите коли с подобен двигател. Разбира се, всичко идва от изпускателната система, но това съвсем не означава, че не е приятно. Освен това, въпреки филтъра за твърди частици, колата си „припуква“ при отнемане на газта в режим спорт. Много ми допада!

5. Трябва да е динамична
Ускорения, завои, удоволствие. Все неща, които като всеки автомобилен ентусиаст обича. Тук Megane R.S. се справя наистина добре. Автомобилът е ангажиращ и учудващо бърз, особено в доускоренията и отсечките с много завои.

6. Дизайнът. Искам кола, след която да се обръщам.
Още една точка за Megane R.S., защото година по-късно все още го намирам за най-красивия автомобил в класа си, а страхотният оранжев цвят само усилва ефекта.

Резултатът? Пет от шест изпълнени изисквания. Супер!


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s