Дизайн

В последно време Toyota претърпява генерална метаморфоза, при която японците сякаш осъзнаха значимостта на атрактивния дизайн. В резултат все повече от моделите им изглеждат истински добре. Е, тази метаморфоза все още не е достигнала до Corolla седан, защото автомобилът е не по-привлекателен от кухненски уред… всъщност дори кафемашината ми има по-емоционален дизайн.

Накратко, в тази версия Corolla е класически компактен седан, без ясно изразена маркова идентичност. Любопитното е, че генерално Corolla седан има малко общо с хечбек и комби вариантите на модела, които изглеждат далеч по-добре.
Всъщност, това едва ли е случайно. Бърза справка показва, че версията седан не се предлага на развитите европейски пазари, а у нас и на другите източноевропейски пазари тя е най-достъпният модел в гамата на Corolla.

Това е така, защото именно Corolla седан е глобалният модел на компанията. Автомобил, който има за цел да се налага на разнообразни пазари от Източна Европа до Южна Америка. При това положение може би е логично да имаме неутрален дизайн, който в очите на всеки автомобилен почитател е чисто и просто скучен.
Има още една причина за това и тя е по-интересна. Актуалното поколение Corolla направи своята премиера през 2018 г. Съответно, моделът вече е бил във финални фази на разработка, когато президентът на Toyota обяви пред света “край на скучните автомобили”. Това са думите на внукът на основателя на компанията, Акио Тойода и съдейки по това, което се случва с марката в последните години, е бил прав.