На пътя
У нас Corolla Sedan се предлага с трицилиндров бензинов двигател с работен обем 1.5 литра и далеч по-интересния вариант, който тествах, благодарение на широката гама автомобили, които предлага най-голямата компания за автомобили под наем у нас – Top Rent a Car.

Колата се задвижва от 1.8 литров бензинов двигател с 4 цилиндъра, който развива 122 к.с. Интересното при него е, че за разлика от стандартните бензинови двигатели, който работят по цикъла на Ото, той следва този на Аткинсън.
Бензиновият двигател при Corolla хибрид работи в комбинация с електромотор, който генерира 72 к.с. Системната мощност на автомобила е 140 к.с. Ускорението до 100 км/ч отнема 9.2 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Комбинираният разход на гориво е 4.5 до 5 литра бензин на 100 км.
Хибридната система тук работи напълно самостоятелно, т.е. няма възможност за дозареждане на батерията от контакта и шофирането е като на съвсем обикновен автомобил. Любопитно е, че батериите ползват NiMH клетки, а не по-модерните Li-Ion.

И ето, че в един петъчен следобед, взех автомобила от офиса на Top Rent a Car в Младост и се насочих към центъра на София. Както очаквах, Corolla е изключително лесен за управление в града, благодарение на лекия волан и добрата работа на хибридната система. Окачването се справя добре с неравностите и не е нито твърдо, нито меко. Toyota са намерили добър баланс .
Разбира се, тук най-интересното е хибридната система. При потегляне автомобилът често тръгва само на електрическа енергия, като при заредена батерия и внимателно боравене с педала на газта може да се движи изцяло на “ток” до около 80 км/ч (по мои наблюдения). Всъщност на разположение е и EV бутон, натискането на който вкарва колата в изцяло електрически режим, но пробегът е много ограничен и като цяло моето мнение е, че най-добре да оставите колата да прави каквото си знае в хибриден режим, защото там ѝ е силата.

В града скоростната кутия също работи прецизно и не дразни със странни решения… поне доколкото може, защото при Corolla хибрид нямаме стандартни автоматични скорости, а CVT.
Това е безстепенна скоростна кутия, която варира предавателното число в доста обширни граници. Резултатът е, че при ускорение, вместо двигателят да увеличава скоростта си (оборотите), скоростната кутия променя предавателното число, а двигателят поддържа едни и същи обороти – например там където е най-ефективен.
Най-добре вижте следното видео, в което при ускорение от 60 км/ч до 90 км/ч скоростта на двигателя е постоянни 3000 об/мин.
Подкрепете Roadhunter
Помогнете ни да продължим да създаваме качествено и увлекателно съдържание. Можете да ни подкрепите еднократно със сума по ваш избор или с ежемесечно дарение на стойност 2, 5 или 15 лева.
* Докато ни подкрепяте с 15 лева на месец ще получавате подарък-изненада от нашия магазин веднъж на всеки три месеца.
Така или иначе, като изключим тази особеност, която в началото може да е малко стряскаща за някои хора, скоростната кутия при Corolla работи супер в града и по-важното, помага на хибридната система за постигане на целта ѝ, а именно нисък разход на гориво.
Моето “пътешествие” по натоварените улици на София приключи с разход на гориво около 4.6 л за 100 км, след което се насочих към магистрала Хемус и от там към Велико Търново.

На магистралата Corolla се държи доста компетентно, стабилна е и нивата на шум са съвсем приемливи. Интересно е, че още от серийното ниво на оборудване, колата разполага с адаптивен круиз контрол. Нещо, което много хора биха оценили на дълъг път. Аз лично предпочитам стандартния круиз контрол, но това е друга тема 🙂
А иначе ми допада, че при “магистрална скорост”, Corolla хибрид се справя доста добре с доускоренията. Скоростната кутия пък, позволява движение при много ниски обороти на двигателя. В дадени моменти при скорост 140 км/ч двигателят работеше при под 1500 об/мин. Това води и до нелош разход на гориво при тази скорост от малко над 6л за 100 км.

По отношение на първокласните и второкласните пътища, колата продължава да се държи неутрално. Лесна за шофиране без да предразполага към динамично управление. Всъщност доста подходяща комбинация за пътуване, защото докато на мен ми беше безкрайно скучно, то пасажерите ми бяха доволни от атмосферата в колата.
Разходът на гориво за целия път бе около 5.7 л за 100 км.