Както редовните читатели знаят, през октомври и ноември се заех с предизвикателната, като за новосъздаден блог, задача да направя едно сравнение на всички компактни премиум седани на българския пазар. Започнах серията с първия автомобил с кормилно управление без механична връзка с колелата в производство – Infiniti Q50s AWD. След това покарах голямата надежда на Jaguar – XE S. После минах на класическата немска територия с Mercedes C200d, за да завърша със символа на този клас автомобили BMW 330d xDrive. Lexus IS и Audi A4 не присъстват в тестовете, защото техните представители по не особено любезен начин (меко казано) се отказаха от участие. Те губят… буквално 🙂
Като всяко едно сравнение и тук трябва да бъде излъчен победител. Задачата всъщност е доста трудна, защото и четирите автомобила ми допаднаха, всеки със своя характер и своите силни страни. За улеснение, а и за да направя субективната си оценка по-точна, използвах новосъздадената от мен матрица за оценяване на автомобилите.
И така ето я класацията:
- Jaguar XE S
- BMW 330d xDrive
- Infiniti Q50s AWD
- Mercedes C200d
- Audi A4/Lexus IS300h (дисквалифицирани)
Jaguar се представи силно по всички точки като той е първенец в категорията дизайн – комбинацията между агресия, елегантност и внимание към детайлите си каза думата.

BMW е сред най-добрите при двигателя. Просто този дизал е невероятен – звучи добре, ускорява така, сякаш има над 300к.с. и гори колкото двулитров Passat. Супер!

Infiniti пък е първеец на пътя. Изключително приятно ми беше да карам Q50, но и с него разполагах с най-дълго време, което ми позволи да си намеря по-интересни пътища. Q50s дели първото място с BMW и по отношение на двигателя – хибридната система много добре комбинира динамика, разход на гориво и финес.

Mercedes е пръв при интериора – изглежда добре дори и базов, качествен е и е много практичен и удобен. C200d изостава най-много спрямо конкурентите по точки и това се дължи на слабия двигател, с който бе оборудвана тестовата кола. Проблемът там е, че като на не толкова актуален модел, Mercedes не разполагаха с автомобил с голям двигател и една камара екстри като останалите.

Audi и Lexus, вземете се в ръце, влезте в 21 век и бъдете малко по-гъвкави, що се отнася до независимите тестове!
