Интериор

Обстановката в интериора също е приятна и модерна. Впечатление, разбира се, прави намаленият брой бутони и дисплеят за управление на функциите, разположен на централната конзола.

При топ нивото на оборудване Intense, с което разполагаше тестовата кола, определено се усеща желанието на французите да достигнат по-високо качество и луксозна атмосфера. Да, декоративните „дървени“ панели са пластмасови (напълно нормално за кола от този клас), но са направени изключително добре и аз въпреки, че съм върл противник на имитацията, не ги намерих за дразнещи. Освен това по-евтината и твърда пластмаса като цяло изглежда добре на вид и е на места, които така или иначе не попадат често пред погледа на водача и още по-малко под пръстите му. Изключение прави единствено скоростният лост, който определено би могъл да бъде малко по-солиден.

Също така пространството е съвсем достатъчно, а на мен отпред дори ми е малко широко, тъй като някак не мога да се възползвам от облегалката за ръка във вратата нормално. Мястото за пътниците на задната седалка също е щедро, но все пак седалката е по-ниска, отколкото би било оптимално за възрастен човек… но пък това е семеен седан и може би е нормално в повечето случаи отзад да се возят деца и подрастващи.

Докато съм на темата със седенето, нека обърна внимание и на самите седалки. Въпросните са доста широки, а при ниво на оборудване Intens разполагат и със завидно количество „глезотии“. Това включва отопление, вентилация и масаж. Хич не е зле, а? Има и четирипосочна лумбална опора, което в моя списък е голям плюс. И освен, че звучи добре на хартия, е така и на практика – седалките са удобни, предоставят лесна възможност за намирането на оптимална позиция на седене и не изморяват на дълъг път. Колкото до масажната функция, според мен е малко излишна и макар да предлага три вида масаж, на мен и трите ми се сториха по-скоро еднакви, но пък по-добре да я има, отколкото да я няма 🙂

Нещо друго, което на пръв поглед прави добро впечатление е амбиентното осветление, което е интегрирано в таблото по начин познат от значително по-скъпите модели на немските премиум марки. Изглежда добре, приятно е, а и човек веднъж като свикне на кола с амбиентно осветление, му е недотам естествено да се качи в такава без подобно осветление. И в пълна противоположност на интегрираните в таблото светодиоди, от Renault са сложили една безумно дразнеща лампичка в тавана, която свети прекалено силно, и макар да може да се изключи независимо от осветлението в таблото (за съжаление не от обособен бутон, а от дебрите на менюто за настройки на автомобила), се включва отново при всяка смяна на режима на управление.

Последно Talisman разполага с достатъчно ниши за багаш и огромен багажник с обем от 608 литра, който обаче изглежда осезаемо по-малък поради продълговатата си недотам правилна форма, а и доста тесният отвор – който иска да товари багаж, ще трябва да се насочи към комбито (което изглежда много добре).

Leave a Reply