Високото, четириврато купе на Mercedes – тест на GLC Coupe

Някога събуждали ли сте се с мисълта „Трябва да си купя нова кола. Искам нещо спортно, което да привлича погледите дори на запалените ‚състезатели‘ с ‚голфове‘, ‚сивици‘ и ‚тройки‘, но пък да вози комфортно, защото гърба ме боли и без супер-твърдо окачване. Освен това няма да е зле да имам добра видимост, за да пътувам по-лесно на дълъг път и да виждам пет коли напред в задръстванията сутрин (че и в следобедните). Да, искам и престижна емблема и модерен вид, за да е ясно на всички, че за мен колата не служи само за придвижване“. Е, от Mercedes имат решение на проблема ви – новият GLC Coupe!

GLC Coupe е второто попълнение в ‚купе‘/‘джип‘ гамата на Mercedes след големия GLE Coupe. Автомобилът реално представлява по-скъпа, по-непрактична и по-странно изглеждаща версия на компактния високопроходим GLC, а целта му са клиентите, които искат нещо по-модерно изглеждащо като например Range Rover Evoque, Porsche Macan или Jaguar F-Pace. Както и разбира се прекият конкурент – BMW X4.

Mercedes GLC Coupe е автомобил, който ми грабна вниманието още с представянето си, защото го намирам за най-красивия и хармоничен представител на SUV/Coupe класа (разбирайте X4, X6, GLE Coupe) и при първа възможност, макар и за доста ограничено време, го покарах.

Дизайн:

dsc_8710

Както току що споменах, GLC Coupe е любимото ми високо ‚купе‘. Но защо? Да започнем с актуалните модели на BMW. За разлика от първото X6, което имаше много характерен външен вид, то новият модел просто изглежда леко безлично и съм твърдо убеден, че дизайнът му ще остареее по-бързо спрямо предходния модел. Малкият му брат, X4, пък изглежда като X6 в мащаб 1:1.5, така че същото важи и за него. Колкото до големия Mercedes GLE Coupe, то той, благодарение на новият дизайнерски език на Mercedes изглежда много добре и определено е по-впечатляващ на пътя спрямо X6. Проблемът му е, че като типичен голям SUV е прекалено „дебел“. Тук идва GLC Coupe, който има изключително сходен дизайн с GLE Coupe, но е „по-втален“ и има значително по-хармонични пропорции.

И така, GLC Coupe залага на типичният за новите модели на Mercedes, дизайн, който аз намирам за доста впечатляващ и приятен за окото. Предницата излъчва стил, динамика и класа (тъй като не се опитва прекалено усилено да бъде “supercool”), а задницата залага на светлини оформени в стила на новите купета на щутгардците – C-Class и S-Class. Страничният силует пък е доста елегантен с издължената си предница, големите колела и като цяло стегнатите линии.

dsc_8730

Автомобилът, който тествах бе оборудван с AMG екстериорен пакет, който определено е подходяща опция за модела, тъй като AMG стилистиката  променя осезаемо вида  на колата (в положителна посока) и като цяло тези промени пасват много добре на характера ѝ.

Интериор:

dsc_8722

Ако ще сравняваме с GLE Coupe, то малкият модел определено печели точки в интериора, тъй като при него намираме най-новият дизайнерски език на марката, който залага на значително по-компактно и елегантно изглеждащо табло, доминирано от кръглите изводи на вентилационната система и дисплея на инфотейнмънт системата, който не е интегриран в таблото. Последният не се харесва от много хора, с които съм говорил, тъй като им напомня на таблет Elite в такси (никога не се качвайте на такси от пред НДК – до едно са ментета). Аз пък мисля, че не са прави, защото благодарение на изваждането на екрана от таблото, то може да бъде по-ниско и съответно по-семпло, а екранът може да бъде разположен по-високо, където е по-лесен за разчитане.

А иначе от предния ред седалки е трудно да кажете дали се намирате в C-Class, в GLC или в GLC Coupe. Разлики може и да има, но са толкова малки, че лично аз не ги забелязвам. Това означава, че освен с приятен дизайн, салонът впечатлява с качествена изработка и приятни детайли, като метализираните бутони за управление на, горе-долу, всичко. Материалите също са на отлично ниво като дори в по-ниските зони имате меки на пипане повърхности. Нещо, което ми харесва е големият размер на джобовете във вратите. Никой от автомобилите, в които съм се качвал не може да достигне нивото на Mercedes в това отношение. И както винаги имаме много удобни седалки с широк диапазон от настройки и… недостатъчно добра странична опора за гърба.

Задният ред също съвсем не е лош като за класа.Компромисът както може да се досетите е пространството над главите на пътниците. Съответно човек с ръст над около 180см има реален шанс да си удря главата в тавана. Хубавата новина е, че пространството за краката е доста щедро. Това важи са мястото за коленете (до гърба на предната седалка), както и за краката, които спокойно можете да пъхнете и под предните седалки, тъй като те са високо разположени.

Ако хвърлим око на багажника пък ще видим правилна форма и добра вместимост от 500л. Все пак, който иска да пренася обемисти предмети с колата си ще е по-добре с по-практичният GLC при който пространството там е значително по-добре оползотворено.

На пътя:

dsc_8680

Автомобилът, който тествах бе оборудван с базовия дизелов двигател, обозначен като GLC 220d. Това включва добре познатия 2.1 литров, четирицилиндров дизел на Mercedes, в случая със 170к.с. и 400Nm въртящ момент. Мощността стига до четирите колела през новата деветстепенна автоматична скоростна кутия на Daimler. Резултатът, който има значение за водача е ускорение от 0 до 100км/ч за 8.3 секунди, максимална скорост 210 км/ч и разход на гориво между 5,0 и 6,2 литра за 100км.

И така, в един доста приятен есенен ден се озовах в сравнително натоварените софийски улици, опитвайки се да стигна района на IKEA, за да поема по пътя към Железница. В града колата е приятна за шофиране, тъй като е много добре изолирана и ви отделя от градския шум и агресия доста добре. При ниска скорост, обезщумяването откъм двигателя и пътя е отлично. Това е нещо, което съм свикнал да очаквам от Mercedes и не ме впечатли, но определено е много приятно. Освен това старт-стоп системата работи бързо и на място, а сериозната бройка предавки на скоростната кутия спомагат за пъргавото придвижване и поддържане на ниски обороти. Това, което може да бъде подобрено са вибрациите от двигателя, които на моменти развалят цялостната супер-спокойна атмосфера (например при автоматичо стартиране на двигателя на светофар).  Мисля, че който държи да няма вибрации трябва да се насочи към бензиновите двигатели или шестцилиндровия дизел. А за хортта, които искат пълна тишина има и хибрид, който определено би бил най-добрият избор за града.

dsc_8677

След като излязох от София и заобикалящите я села, „понастъпих“ колата, за да видя дали под атрактивния външен вид има сериозни промени спрямо GLC и съответно колата е по-добра за „ентусиазирано шофиране“. Доста бързо стигнах до извода, че не е. Двигателят например е шумен при по-високи обороти, а пиковата му мощност се достига в сравнително тесен оборотен диапазон. Та като цяло макар мощността да е достатъчна за приятно придвижване в нормални ситуации, то определено е недостатъчна за малко по-спортно (така да го наречем) шофиране. Управлението пък е една идея по-директно и бързо спрямо GLC, но все пак си остава преидмно неинформативно. Окачването е по-сериозен плюс. Опционалното активно окачване (стоманени пружини и регулируеми амортисйори) Dynamic Body Control се справя добре с редуцирането на наклона на каросерията, но независимо от това дори в спортен режим, превесът е към комфорта. Всичко това прави „настъпването“ на колата в завоите след Желеница едно доста неадекватно начинание, тъй като GLC Coupe като цяло си остава комфортен автомобил за (предимно) спокойно шофиране. Това разбира се изобщо не означава, че е имаме каквито и да било компромиси в стабилността. Всъщност няколкото ми опита да наруша баланса на купето бяха пълен провал. Дори с пълна газ в завой, колата следва изключително послушно и  уверено зададената траектория като демонстрира много неутрално поведение.

dsc_8699

След като приключих с „щуротиите“ и продължих напред като нормалнен, зрял шофьор, навлязох в зоната, в която GLC Coupe е първенец – спокойното, уверено и ненатоварващо пътуване.

Все пак, след като достигнах крайната си цел – Паничище, реших, че нищо не пречи да изкарам GLC Coupe извън комфортната му зона и обичайната му среда. Тоест „хванах гората“, където успях да привлека няколко доста учудени погледи. А колата се справи прилично с умерения терен – 4х4 системата ѝ определено е по-подходяща за асфалтовия (или заснежен) път, но пък 360 градусовия обзор, осигурен от четири камери ми бе много полезен.

dsc_8706

На връщане разнообразих пътните условия, минавайки по магистрала Струма, където GLC Coupe затвърди позицията си на предимно комфортен автомобил с добре обезшуменото си купе (вятърът около А-колоните и огледалата доминира като шум) и стабилното и спокойно пътно поведение.

Колкото до разхода на гориво, това което постигнах в реални условия е 9.1л в града, 5.2л при икономично шофиране извън града и 8.8л на магистрала (всичките са за 100км пробег).

Заключение:

Mercedes GLE Coupe се нарежда сред най-стилните високопроходими автомобили на пазара. Моделът е класически Mercedes като комфорт и пътно поведение, но по-атрактивният му и привличащ вниманието външен вид цели да спечели нови клиенти в лицето на по-младата аудитория.

Смятам, че автомобилът е отличен избор за хора, които обичат традиционните ценности на Mercedes, но все пак искат „нещо малко по-различно“ и са готови да дадат малко повече пари за него. Говорейки за пари, базовата цена на GLC Coupe е 98600лв. Аз лично мисля, че хибридната версия, която струва около 15000лв повече, е един доста по-интересен вариант (а и по-бърз) спрямо стандартния дизел. Колкото до екстрите, списъкът е много дълъг, но за около 20000лв може да оборудвате GLC Coupe доста добре.

Накрая трябва да си призная, че колата ми хареса доста, но някак не ме грабна, а ми се искаше да ме спечели, тъй като стилът ѝ ми допада наистина много (може би просто трябва да покарам AMG версията?)

Цветан Илиев

Оценка:

glc-coupe

За повече информация и актуални цени посетете www.mercedes-benz.bg

One comment

  1. […] намерите дори в пълноразмерни „джипове“ като Volvo XC90, Mercedes GLE или Range Rover Sport, а какво остава за компактните модели, […]

    Like

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s