В един слънчев ден, някъде преди около десет години, младият Гюнтер отишъл при шефа си и му казал „Хер Ханс, нека комбинираме платформата на градската Corsa с малко по-мускулеста SUV визия и да разбием пазара на суб-компактните кросоувъри!“. Хер ханс засукал мустак (всички немски шефове имат мустаци), отпил глътка кафе, загледал се в празната си чаша и с наслада прошепнал „мока!“.

Добре де, това може и да не се е случило съвсем точно така, но при всички положения Opel излязоха навреме на нарастващия пазар на градските „джипове“ с модел, кръстен на сорт кафе и базиран на глобалната платформа за малки автомобили на GM Gamma II. Това се случи преди близо пет години, в края на 2012 г. Младият Гюнтер пък се оказа прав, защото още в първото тримесечие от представянето на модела, Opel имаха около 80 000 поръчки за Mokka, а през 2015 г. малкият автомобил достигна второ място по продажби в класа си, падайки до трето за първото полугоодие на 2016 г. Това безспорно е добър резултат и прави Mokka значим модел в гамата на Opel.

Важността му за марката се доказва и от последната модернзация от края на миналата година, която е една от най-обстойните модернизации които съм срещал. Да оставим настрана силно ревизираните преди светлини и оформление, това което прави впечатление и определено не е норма в автоиндустрията е генералната промяна в интериора с дизайн, който следва най-модерните тенденции в Opel.

Отчитайки всички тези фактори, сметнах че няколко дни в компанията на Mokka X (модернизацията добави един Х към името на автомобила) ще ми дадат добра възможност да разбера, кои качества на колата я правят така популярна.

Leave a Reply