Ще бъда типичен инженер и ще започна с малко цифри по отношение не само на Opel Insignia, но на целия клас, в който е позициониран този модел. Знаете ли, какви са били комбинираните продажби на трите немски представители на класа през 1997 – Vectra, Mondeo и Passat? Цифрата в Европа е била 983 473, като Opel са били първенци с почти 385 хиляди продадени автомобила. Двадесет години по-късно продажбите на годишна база са 311 808… и не, не говоря за модела на Opel, а за комбинираните продажби на Passat, Insignia и Mondeo.

Това, както знаете, се дължи на манията по високопроходимо-изглеждащите модели, които поради някаква причина (успешен маркетинг, може би?) се настаниха в сърцата на потребителите, които са готови да дават повече пари за покупката, поддръжката и горивото на кросоувърите, заместници на седаните и комбитата в клас D. Както и да е, въпросният клас все пак все още не е изчезнал от лицето на земята, а представителите му само станаха по-атрактивни като дизайн и по-качествени като изработка и материали в опита си да запазят позициите си.

Днес ще ви запозная с един от най-сериозните играчи в този сегмент – Opel Insignia, във второто му поколение, което е на пазара от миналата година и чиито петврат вариант носи амбициозното наименование Grand Sport.

Leave a Reply