Популярният французин – Peugeot 2008

Неотдавна до мен достигна новината, че от поточната линия на Peugeot е слязъл едномилионният 2008. Това превръща модела в един от най-успешните и съответно важни продукти на французите от Peugeot, което е достатъчно добра причина за мен да прекарам малко време в компанията му.

Друга причина да се насоча към 2008 е разочарованието ми от неговият малък брат – 208. Преди известно време стигнах до извода, че предпочитам да се возя на обществен транспорт, отколкото да карам Peugeot 208. Съответно това, да натрупам впечатления от близък до 208, но все пак една идея по-нов модел, е заслужена възможност за реванш.

Дизайн:

DSC_2499.jpg

Peugeot 2008 е модел, който е на пазара от 2013 година, вече претърпя една модернизация и съответно неумолимо се приближава към края на жизнения си цикъл. Това означава и нещо друго – дизайнерският му език е поостарял и не отговаря на най-новият стил, който можем да видим при 3008 и 508, и който аз намирам за много характерен и успешен.

Въпреки това моделът не е безвъзвратно остарял и все още изглежда актуално видите ли го на улицата (особено в по-високо ниво на оборудване). Смятам, че това се дължи на продължаващата мода на ужким SUV моделите. Казвам ужким, защото автомобили като Peugeot 2008 са модерните наследници на минивановете и градските минита, които са малко по-високи и залагат на някои SUV стилистични елементи, но иначе не разполагат дори с опционално задвижване на четирите колела.

DSC_2481.jpg

Лично аз имам няколко проблема с дизайна на 2008 и те са най-яснозабележими погледнем ли автомобила в профил. Първият проблем е късата база и най вече големия преден надвес, който я съпътства. Другият проблем е „двуетажният“ покрив и ужасната лайстна над задните врати. Навява ми изключително силна асоциация за „баничарка“, а не знам кому е нужно личният му автомобил да прилича на такава.

Интериор:

Смятам, че положението отвътре, от гледна точка дизайн, е по-интересно спрямо екстериора. Оформлението на таблото е семпло, но оригинално и характерно за актуалните модели на Peugeot.

DSC_2511.jpg

Най-впечатляващото тук е високото разположение на клъстъра, като това разположение изисква наличието на по-малък и нискоразположен волан. Нямам потвърдена информация защо французите са се решили на подобно оформление, но според мен идеята е била да се пресъздаде функционалността на head-up дисплеите. Тоест да виждаме данните от километража без да отделяме вниманието си от пътя. До тук звучи фантастично, но според мен цялото това нещо е като търсене на алтернатива на колелото, а резултатът е кофти. Проблемът е, че това оформление изиска по-различна позиция на седене, от което страда ергономията. Освен това обръчът на волана закрива част от километража, а това ме дразни.

dsc_2477

Ергономията обаче е на ниво що се отнася до високоразположеният капацитивен екран на инфотейнмънт системата, от която като цяло съм доволен. Да, работата ѝ е малко бавна, но като за ценовия клас на автомобила е ОК, а разположението на екрана е удобно.

Положението откъм материали е незадоволително. Неособено приятната пластмаса изобилства, като за компенсация поне на места има приятна текстура. Седалките също са облицовани е текстил, който не ми допада, но тук е редно да спомена, че тестовият автомобил е базов и при по-високите нива на оборудване или срещу доплащане има осезаемо по-качествен текстил и кожа. Все пак въпреки многото пластмаса, като плюс мога да спомена усещането за солидна изработка.

Това, което смятам за безспорен плюс при 2008 е доброто оползотворяване на вътрешното пространство, що се отнася до място за пасажерите и обем на багажника. Приятно впечатление ми прави втория ред седалки, защото основите на седалките са високоразположени, а има и доста място за краката и колената. Но и по отношение на пространството имаме проблем и той се изразява в прекалено малки джобове във вратите и в най-нелепите поставки за чаша, които съм виждал в съвременен автомобил. Размерът им е такъв, че могат да поберат единствено картонена чашка с кафе от автомат за 30 стотинки.

На пътя:

Двигателят, с който бе оборудван тестовият автомобил, е базовия трицилиндров, 1,2 литров бензинов агрегат, който развива скромните 82к.с. и 118Nm въртящ момент. При това положение не е учудващо, че ускорението на 2008 от 0 до 100 км/ч му отнема 13,6 секунди, а максималната му скорост е под 170 км/ч. В тон със скромните показатели е и скромният разход на гориво, който би трябвало да варира между 4,5 и 5,8 литра за 100км.

DSC_2502.jpg

Всъщност аз вече познавам този двигател. Срещал съм го в Peugeot 208, а и в dsc_2488Citroen C1, така че не останах учуден, когато след като влязох в автомобила и запалих двигателя, за пореден път се уверих, че работата му при празни обороти е спокойна и тиха като за трицилиндров двигател. След потегляне по сравнително спокойните улици на Айндховен (градът на Philips, DAF и PSV) установих и друго – настройките му са такива, че в комбинация с петстепенната ръчна скоростна кутия, той предоставя добра тяга при ниски скорости. Всъщност движейки се в градска среда с ограничение на скоростта до 70км/ч, автомобилът ускорява съвсем добре и не бих предположил, че дисциплината 0 до 100 км/ч му отнема цели 13,6 секунди. Явно, че задъхването започва при скорост над 70км/ч.

Но както и да е, управлението на колата в града е доста приятно и ненатоварващо. Двигателят е тих, стига да го държите в ниски обороти, а дори когато го „настъпите“ и той стане подчертано шумен, то звукът му не ме дразни, защото бидейки трицилиндров е по-интересен и характерен.

Колкото до окачването, трудно ще го коментирам, защото пътищата в Нидерландия общо взето са близки до съвършенството. Но и за това си има лек и той се нарича Белгия.

DSC_2491.jpg

След неколкодневна употреба на малкото Peugeot в ежедневието ми, се насочих към Брюксел. В момента, в който видях табелата за влизане в Белгия настилката на магистралата стана ужасна (не много по-различна от това, на което сме свикнали по магистрала Тракия). Отлично, защото точно това ми трябваше. Шумът откъм пътя и досега си беше доминиращ, тъй като аеродинамичните шумове при 2008 са добре редуцирани, но това което вече ми прави впечатление е, че окачването предоставя добър компромис между стабилност и комфорт с превес на второто. Всъщност рядко съм сядал в толкова малък автомобил, който да се справя с дупките и неравностите така добре. Това разбира се се случва за сметка на устойчивостта в завои, тъй като там колата се накланя осезаемо, но така или иначе 2008 не е автомобил с увлекателно управление, така че високата скорост в завои едва ли вълнува хората, решили да се насочат към модела.

Колкото до разхода на гориво, решите ли да шофирате икономично може да се доближите до 4.5л за 100км. Но поради липсата на шеста скорост, а и заради високия пътен просвет, разходът при магистрално шофиране е по-висок, отколкото ми се струва добре – около 6,8л.

Заключение:

В заключение трябва да призная пред себе си и света, че явно някои неща ми убягват, защото след като прекарах седмица в компанията на 2008 не ми е лесно да разбера пазарните му успехи. Може би това се дължи на факта, че аз обичам коли. Има обаче цял куп хора, за които автомобилът е просто предмет и средство за придвижване, та може би 2008 се харесва на такива хора с ниската си цена и ниските експлоатационни разходи.

С риск да предизвикам масова вълна недоволство с предразсъдъците си, смятам, че 2008 е автомобил, подходящ за начинаещи шофьори и такива, на които шофирането не им се отдава. Защо? Защото мисля, че ще бъдат улеснени от лекотата на управление в града и високата позиция на седене, която им дава усещане за сигурност, а и по-добра видимост.

И все пак, трябва да споделя, че дори за този тип шофьори, по-добрият избор според мен e Opel Crossland X.

Цветан Илиев

DSC_2494.jpg

Оценка:

2008

 

 

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google+ photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google+. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s