Audi Q3 – Защо го крият?

Възможно е да забележите, че автомобилът на снимката и съответно от теста не е най-новото поколение на Audi Q3. Това е така чисто и просто, защото се оказа, че не съм обърнал внимание на появата на второто поколение на модела. Всъщност се усетих, че има ново Q3, едва след като влязох в сайта на Audi, за да потърся техническите характеристики на модела. Но дори да нямаше ново Q3, то така или иначе нямаше да намеря никакви технически характеристики на страницата им, защото те са ги скрили изключително добре и просто не намерих нищо по темата.

Явно Audi са изключително срамежливи. Първо, че крият техническите характеристики на моделите си и второ, че всъщност не ми дават да карам колите им – R8-цата която се появи в блога ми преди известно време бе платена, а настоящият тест го правя с автомобила на приятел.

И така, макар да се оказа, че тествам модел, излязъл от производство преди няколко месеца, сметнах, че няма лошо да напиша впечатленията си за него и да видя, толкова ли са зле тия Audi-та, че маркетинг стратегията им е да ги крият така усилено.

Дизайн:

DSC_8478.jpg

Едно е сигурно и то е, че Audi не се срамуват от дизайна си, тъй като снимки на сайта им има, колкото искате. Аз също смятам, че при Q3 външният вид е много приятен независимо, че автомобилът е модел отпреди осем години. Модернизираната версия, която карах, и особено в комбинация със спортния S-Line пакет изглежда напълно актуално, а в някаква степен дори впечатляващо.

DSC_8467

Всъщност, още когато се появи на пазара, мнението ми бе, че Q3 е най-красивият SUV модел на Audi – Q5 винаги ми е напомнял на сапунерка, от ония заоблените, в които едно време си носихме сапун като ходим на лагер, а Q7 – на хипопотам. При Q3 пропорциите са хармонични и цялостното му излъчване комбинира успешно семпло-модернистичен дизайн с мускули и динамика. В заключение – харесва ми.

DSC_8463.jpg

Интериор:

И в момента, в който отворите вратата на Q3, се озовавате в един свят, сякаш дошъл от края на деведесетте години. Ок, материалите и изработката са на ниво, подходящо и за 2019, но просто погледнете оформлението и дизайна на таблото:

DSC_8440.jpg

Аз го намирам за безлично и обикновено, и ми е трудно да предположа, какво са мислели от Audi, когато са одобрили интериорния дизайн на Q3 – Ja, das ist wunderschön! Да, ама не.

Трябва обаче да си призная, че като оставим настрана нараненото ми чувство за естетика, то салонът на Q3 е едно подчертано приятно място. Просторно е, седалките са удобни, видимостта е отлична, а има и големи джобове във вратите и ниши за дребен багаж. Както вече споменах, имаме и солидна изработка, с която Audi са известни и съвсем добри материали – меки повърхности и гумирани пластмаси (с изключение на панелът за управление на инфотейнмънт системата).

Бързо намерих и няколко странности. На първо място няма USB… Кой да му се невиди пуска автомобил без USB изходи на пазара?! След шока от това откритие и задоволството, че си взех външна батерия за всеки случай, поглеждам панелът за управление на автоматичния климатик. Ето това е класически дизайн – два ужким въртящи се регулатори, с които настройвате температурата – деветдесетарски шик отпреди времето на автоматичните климатици.

Другата странност, която открих малко преди да потегля и която си е цял недостатък, е неадекватното разположение на основните прибори за управление. По-точно, каквото и да правя с регулировката на волана и седалката, резултатът е, че педалите са прекалено близо, а воланът е прекалено далеч.

Това, което намирам за безспорен плюс в малкото Audi е, че вътрешното пространство е оползотворено много добре. Не очаквах автомобил от този клас да има толкова широк и удобен втори ред седалки. Много ми хареса, че основата на седалките е високо разположена, което означава че можете да седите наистина удобно.

На пътя:

DSC_8429.jpg

Дойде моментът да натисна непривично нискоразположеният бутон за стартиране на двигателя и да потегля на път. А задвижването на тестовата кола бе поверено на двулитров дизелов двигател развиващ 150к.с. и 340Nm, с които Q3 ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,3 секунди и развива малко над 200 км/ч. Скоростната кутия е седемстепенна автоматизирана механична с два съединителя или накратко DSG. Задвижването пък е Quattro с Haldex.

DSC_8447

И така запалих и потеглих из претъпкания град в посока Люлин, откъдето щях да се кача на магистралата и да потърся хубави гледки и пътища из Рила.

Първото нещо, което ми направи впечатление, бе двигателят и по-точно звукът от него. Трябва да си призная, че за момент се зачудих дали съм разбрал правилно, че Q3-ката е дизел. Там е работата, че двулитровият TDI работи неочаквано тихо, рафинирано и балансирано. Харесва ми, тъй като резултатът е ниски нива на шум и високи нива на комфорт, което подобрява настроението в препълнения с бездарни (но с високо самочувствие) шофьори град.

DSC_8491.jpg

Скоро достигнах магистралата, настроих автопилота на желаната скорост и потеглих в посока Дупница. Тук Q3 също се справя добре. Нивата на шум откъм пътя са ниски, въпреки големите джанти, а същото важи и за аеродинамичният шум. Безспорно добро представяне в това отношение от Audi. Разходъд на гориво в тази отсечка пък бе 7,3л за 100км. На пръв път изглежда сравнително висок, но предвид изкачванията и многото ускорения заради ограниченията по тунели и мостове, аз мисля, че е разумен, а в последващо икономично шофиране на първокласен път постигнах 4.3л среден разход.

DSC_8465.jpg

С разнебитения път между Дупница и Сапарева баня няма да ви занимавам, но в момента, в който поех към Паничище по тесния планински път, забих десния крак в пода. Q3-ката повиши глас (и то доста, защото в обороти двигателят става шиумен) и пое нагоре сравнително пъргаво. Тук обърнах внимание и на скоростната кутия, която бидейки DSG превключва скоростите със светкавична бързина, но пък на моменти определено не е наясно на коя точно предавка иска да превключи. Може би това се дължи на сравнително слабата моторизация, но определено, ако ще шофирате „спортно“, е по-добре да сменяте скоростите в ръчен режим.

А иначе поведението на пътя е подчертано стабилно с умерен наклон на DSC_8417каросерията и предвидимо недозавиване около границата на сцепление, която достигнах само на заснежени и заледени участаци от пътя. А нямаше как да стигна до лимита на колата на сух път основно поради спецификата на управление на Q3… Ами просто не съм играл достатъчно на PlayStation, защото управлението е не по-информативно от пластмасовия волан на игровата конзола. Нищо. Въртиш, колата отива накъдето я насочиш, но не се усеща абсолютно нищо и съответно ми е невъзможно да преценя добре с каква точно скорост да навляза в следващия завой.

Лошо ли е това? Не мисля. Очевидно е, че Q3 не би се харесал на хората, които обичат динамичното шофиране (и които така или иначе нямат работа със SUV модели), но лесното му управление го прави подходящ за града и като цяло за хора, за които автомобилът не е обект на ентусиазъм.

Заключение:

Ето, че не беше чак толкова страшно и макар с някои недостатъци, Audi и в частност Q3 е един съвсем нелош автомобил, от който инголщадци (и техните представители в България) няма защо да се срамуват и крият.

Автомобилът е комфортен и лесен за управление, а освен това разполага с много добре оползотворено вътрешно пространство. Съответно, въпреки относително скромните си размери, той е подходящ за семеен автомобил. Q3 е добре обмислен продукт без осезаеми недостатъци, има характерни черти, но му липсва плам, който би го направил желан ежедневен автомобил и за автомобилните ентусиасти.

Смятам, че Q3 е най-подходящ за хора, които търсят имиджа на доказала се немска марка, а шофирането за тях е просто част от ежедневието и целта им е то да бъде лесно, комфортно и безопасно.

Цветан Илиев

DSC_8414.jpg

Оценка:

q3

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s