Дизайн

Както вече споменах, всеизвестен факт е, че атрактивният дизайн продава. Е, в ерата, в която всички се чудят, как да си купят по-висок автомобил, т.е. някакво SUV-подобно, продажбите на класическите седани са потърпевши. Съответно те повече от всеки друг се нуждаят от истински атрактивен дизайн. Peugeot не са вчерашни и са наясно с тези тенденции, в резултат на което новото поколение на 508 се отдалечава от класическите големи, фамилни седани и навлиза в зоната на „купеподобните“, например VW Arteon.

Автомобилът, разбира се, не е купе, а петврат модел, който според Peugeot e седан, а според мен е лифтбек. Както и да е, профилът му е динамичен, страничните прозорци нямат рамки, а „физиономията“ му е плашеща и напомня на подивял хищник, особено ако дневните му светлини ви приличат на зъби, каквато според мен е била дизайнерската концепция. Мисля, че формата им е смело решение от страна на Peugeot и на мен ми допада, а съдейки по това колко пъргаво се изнасяха в дясно, застигнатите от мен автомобили по магистралата, то явно асоциацията ми за див хищник е правилна.

Интересен детайл са потъмнените задни светлини, които сякаш са свалени от концептуален модел и определено придават индивидуален характер на автомобила. Нещо друго, което ми допада, е надписът 508 на предния капак, който е доста ретро-шик, а и извивките на бронята около фаровете, които правят предната част по-изразителна.

Цялостно дизайнът определено ми допада. Съгласен съм, че VW Arteon изглежда по-разточителен и скъп (той си е по-скъп), но компактният, „лек“ и спортен дизайн на 508 определено ще намери почитатели.

Все пак трябва да спомена, че тестовият модел е ниво на оборудване GT и съответно изглежда значително по-добре от базовите нива на оборудване благодарение на по-изпипаните детайли. Идентично изглеждащото ниво GT Line стартира от 58 965 лв или с 6000 лв повече от базовия Active.

Leave a Reply