Интериор

Отворите ли вратата на 508, се озовавате сякаш на снимачната площадка на sci-fi филм за дълбокия космос и по-конкретно в макет на някой от космическите им кораби. Дизайнът на интериора е авангарден и отново сякаш идва от концептуален модел. Двуопорният свръхкомпактен волан, широките хоризонтални повърхности на декоративните лайстни, селекторът за скоростната кутия (просто не мога да го нарека скоростен лост), издадените напред сребристи бутони под екрана на инфотейнмънт системата. Всичко е дръзко и различно.

И знаете ли, кое е най-интересното? Най-интересното е, че всичко това е функционално и ергономично. Според мен това е истинското постижение тук. Но има и още нещо – Peugeot са постигнали много добро качество на материалите и сглобката в интериора и мнението ми е, че в това отношение 508 превъзхожда VW Passat, Ford Mondeo, Renaul Talisman или Opel Insignia.

Въпреки че се захласнах, оставам верен на принципите си и намирам някои проблеми, недостатъци и странности в салона на 508.

Вече съм го споменавал, но позиционирането на клъстъра (тук дигитален като стандарт) над волана ми е странно. Трябва да призная, че оформлението и изпълнението на това решение тук е много пъти по-добро от малките и вече стари 208 и 2008, тоест воланът не ми пречи на видимостта към километража, но решението си остава спорно и определено изисква свикване, тъй като променя цялостно стойката на водача зад волана.

Освен това ми се струва, че управлението на дигиталния клъстър и на инфотейнмънт системата не е оптимизирано и управлението на някои функции е по-сложно, отколкото трябва да бъде. Липсва ми и обособен бутон за регулиране на температурата в купето, но пък тя може да се регулира и с гласови команди. Проблемът там пък е, че всеки път, когато искам да „кажа“ нещо на колата, тя ми дава инструкции как да го направя – „господин 508, не съм тъп и можехте да ме инструктирате само веднъж!“

Имам проблем и с оборудването – ами няма опция за отопление на волана. Във време, в което дори суперминита предлагат подобни екстри, е редно кола от класа на 508 да ги предлага. За сметка на това, пък, французинът предлага опционална система за нощно виждане, а това е нещо, което сме свикнали да намираме в листите с екстри само на най-луксозните модели на марки като Mercedes-Benz.

Завършвам тази тирада с пространството – ами, няма го. Поне не много. Отпред всичко е почти наред, като мнението ми е, че основата на седалката е малко къса.

Отзад, обаче, си е тясно – ниска седалка, няма място под предните седалки, нисък таван и за капак – скромно остъкляване. Не че няма да се поберете, но шансът, да не ви е особено удобно, е доста голям.

Leave a Reply