Дизайн

Започвам с това, че за разлика от предишното поколение Multivan, новият модел ползва модулната платформа MQB evo, а не тази на товарния Transporter. Това означава, че технически Multivan е по-близък до лек автомобил, отколкото до товарен ван. Това донякъде може да се види в новия дизайн и по-скоро пропорциите – най-вече понижения пътен просвет и височина на каросерията, както и малко по-дългата предна част. Това обаче са детайли и на пръв поглед Multivan си е сто процентов ван с познатите кубични форми.

Дори при този кубизъм, има място за дизайн и оригинални решения. Разбира се тук, най-голямо впечатление прави оформлението на предната част и “свързаните” фарове.

Да ви кажа, това което VW направиха при модернизацията гамата си леки автомобили, с добавянето на LED лента между предните фарове, за мен е кич, който напомня за оригинален гаражен тунинг на някой спец, за когото “диагоналката” е върхът на висшата мода. Това, което виждам при Multivan са първите “свързани” фарове, които ми харесват и това е така, защото тук това е дизайнерско решение направено със замисъл, интегрирано е и идеята се вписва в цялостното излъчване на автомобила. Светлинният “подпис” е оригинален и цялостно предницата има футуристично излъчване, което ми допада.

Страничната линия е типична за Multivan с големи предни врати и две, плъзгащи се задни врати, които осигуряват безпрепятствен достъп до салона. Впечатление прави по-големият и по-наклонен челен прозорец (спрямо предходното поколение). Интересно решение е хромираният кант по дължината на каросерията, който е наличен при високото ниво на оборудване Style и според мен добавя именно доза стил в автомобила. Този кант е и разделителната лента, в случай че поръчате Multivan с двуцветна каросерия.

Двуцветната каросерия ще ви струва 3455 лв повече, спрямо опционален цвят металик.

Накрая стигаме до задната част на Multivan, където отбелязвам и първия пропуск или неудобство. Това са колосалните размери на вратата на багажника. В случая отварянето ѝ е лесно, защото е електрическа, но размерите са такива, че ви трябва доста пространство. Другото е, че ако багажникът е пълен, то липсата на товарен ръб може да доведе до изпадане на багаж, когато я отворите, както ми се случи не веднъж в дните, прекарани с Multivan. Според мен би било далеч по-удобно, ако прозорецът може да се отваря отделно от вратата или ако вратата бе разделена на две.

Leave a Reply