Alfa Romeo бе марка с подписана смъртна присъда – около началото на деведесетте години всички модели на компанията преминаха на платформи на Fiat, смениха задното предаване с предно и поведоха Alfa Romeo към края ѝ с продажби, които се сринаха четирикратно меду 1990 и 2015г. Ще се запитате „какво пък толкова важно има в задвижването, нали продължиха да правят красиви коли?“ – е да, но Alfa Romeo е един от тези брандове с ореол около себе си, с изключително верни почитатели и с някакво значение за що годе всеки един човек, който е запален по автомобилите. Това означава, че начинът по който те карат да се чувстваш докато шофираш (или докато седиш край пътя в очакване на пътна помощ) е много важен.
И така след 25 години на падение, небето над Alfa като че ли започна да се изяснява благодарение на точните решения на управленяващите я, а именно да се завърнат на пазара с компактен седан с премиум претенции и класическо задно задвижване (както и със стилен кросоувър, който е абсолютно необходим, за да бъде спасен брандът). Автомобилът се нарича Giulia и е пряк наследник на 155, 156, 159 и най-вече на Alfa Romeo 75.
