Какво прави един автомобил легенда? Това са емоциите, които той може да предизвика у хората, като те не са свързани задължително с високи мощности и скорост (да не забравяме модели като Citroen 2CV и Morris Mini например), а често пъти се базират на емблематичен дизайн и вписване в съвременната епоха.
И така в края на лятото имах удоволствието да прекарам малко време с едно от най-емблематичните имена в автомобилната история – Ford Mustang. Интересно е, че независимо от това, че Mustang не се е предлагал официално в Европа в продължение на около 50 години, то името му е изключително популярно и добре познато и тук дори сред хората, които не се интересуват от коли. А оттатък океана Mustang става легенда още с появата си през 1964 година. Дизайнът, мощните двигатели, символът на свободата и ниската цена превръщат автомобила в абсолютен хит като при планирани 100000 бройки за първата година на производство от Ford успяват да продадат близо пет пъти повече. От там насетне Mustang влиза в популярната култура и така до днес.

Интересното е, че преди две години Mustang най-после стъпи официално в Европа с шестата генерация от модела. Моментът е подходящ, тъй като предходните поколения на автомобила бяха прекалено архаични за пазара, разбиранията и желанията на клиентите на Стария континент и освен с модерно независимо окачване, Mustang може да се похвали (то май “похвали” не е точната дума) и с по-икономичен, четирицилиндров двигател, който повече се вписва в европейската действителност. За щастие наличен на пазара е и “динозавърският” петлитров V8, който е емблематичен за Mustang и с който аз имах възможност да се позабавлявам.