Не съм от хората, които се вълнуват преди среща с какъвто и да било SUV. Не отричам, че Range Rover например, би могъл да бъде всичко, от което имате нужда в една кола, но определено този тип автомобили не са ми на сърцето и съответно гледам на тях по-скоро прагматично.
Не и този път. Този път бях не просто развълнуван, ами направо си бях нервен. Още по пътя към AUDI задълбочено разглеждах Google Maps и се чудех накъде да тръгна. Пресмятах разстоянията и се питах “ами ако закъсам?”
Причината? Първият тест на електрически автомобил в RoadHunter. Проблемът с пробега и безпокойството докъде ще стигне “тока” е един от генералните проблеми, с които хората, решили да минат на електрическо задвижване се сблъскват.

А тестовият автомобил е първият изцяло електрически модел на AUDI – e-tron!
Къде са огледалата?!
Тъй като пазарът на електрически автомобили на този етап е специфичен, всеки автомобил трябва да си има коронен номер, за да направи впечатление на така наречените “ранни последователи” или хората, които са сред първите, ползващи дадена нова технология. При Tesla Model X това са сгъваемите, отварящи се нагоре задни врати, а при e-tron – липсата на огледала.

Огледалата, разбира се, не са забравени, просто са заменени с камери и съответно OLED дисплеи. Това е първата подобна система в сериен автомобил и от тази гледна точка е доста интересна. Екраните предоставят качествена картина, като в пороен дъжд или вечер това, което виждате на тях, е много по-ясно спрямо конвенционалните огледала, а и никой с нерегулирани фарове не ви заслепява. Яркостта им се регулира автоматично, като в резултат на това нагласите ли камерите според вашите предпочитания, нататък нямате грижи.
Бидейки нова технология така наречените виртуални огледала идват с някои проблеми. Основният е разположението на екраните прекалено ниско в предните врати (вместо някаква интеграция около А-колоните). Това изисква отклоняване на погледа и определено не е нещо, с което се свиква. И милион километра да минете с e-tron, то пак ще трябва да си отклоните погледа, за да видите “огледалата”.

Има и нещо друго. Въпросните огледала редуцират въздушното съпротивление с 0.01Cd. Плюсът тук са намалените завихряния, съответно шум, и разходът на електроенергия. Относно електроенергията обаче, реален резултат за “джоба” ви няма да има, защото самите огледала са опция с цена 3500лв.
Мнението ми е, че виртуалните огледала са много интересни, привличат внимание и са тема за разговор, имат плюсове при неблагоприятни атмосферни условия, но ергономията е под въпрос, заради разположението им, а цената им е висока. Все пак, ако искате да сте “екстра-специални”, то виртуалните огледала си заслужават.