Дизайн

Четвъртото поколение на Megane ми харесва от появата си на пазара, благодарение на комбинацията от конвенционален дизайн за класа и смели форми, постигнати предимно чрез по-нетрадиционното оформление на светлините.
Смятам, че дизайнът му все още е актуален, независимо от задаващата се модернизация, която ще стъпи на пазара по-късно тази година.
Тук, обаче, трябва да оставя историите за стандартния Megane настрана, защото промените в дизайна на R.S. са толкова сериозни, че придават коренно различен облик на автомобила.

Разликите започват с по-агресивните пропорции на автомобила. Спрямо стандартния модел височината е намалена с едва 3 мм, но пък уширените предни и задни калници добавят, съответно, 60 мм и 45 мм към широчината на автомобила и това се забелязва от пръв поглед.
Задната част на R.S. е доминирана от централно разположения ауспух и, разбира се, агресивния дифузьор, който е функционален и намалява аеродинамичната подемна сила. Спойлерът на петата врата също е със сериозен размер, целящ ламинарното отделяне на потока въздух, но… на аеродинамиката при Megane R.S. ще ѝ обърна по-сериозно внимание в отделна статия.

В предната част на автомобила фокусът е върху матово сивия сплитер и фаровете за мъгла, оформени в духа на логото на Renault Sport.
Спортните детайли в дизайна продължават – спирачни апарати Brembo се подават зад стандартните 18-инчови джанти, страничните огледала са боядисани в черен гланц, праговете се допълват от черни сплитери,





Всичко това в комбинация с ярко оранжевия цвят, създаден специално за новото поколение на Megane R.S., дава резултат, който на мен ми харесва истински. Видът му е по-целенасочен спрямо Focus ST, но същевременно не навлиза в зоната на кича ( 😉 Honda Civic Type R)
Честито! 🙂 При цена 57к другите конкуренти трудно ще се класират с разумни аргументи. Слабостите в интериора са сравнително маловажни в този клас.
Въпреки сдържания си екстериор за хот хеч, автомобилът се откроява сред останалите. Направил си отличен избор.
П.П.
Това е правилният цвят за този R.S. 😉
Благодаря 🙂 Да, другите в класа имат малък шанс при тази цена. Да не говорим, че аз имах късмета моделът да ми хареса най-много дори и да се абстрахирам от цените.
За екстериора не мисля, че е твърде сдържан. Сериозните уширения на калниците, големия дифузьор и ауспух го правят лесноразличим. Намирам Focus ST, i30N и GTi за значително по-сдържани.