Renault Megane R.S. – В света на френските спортисти (тест)

Дизайн:

Четвъртото поколение на Megane ми харесва от появата си на пазара, благодарение на комбинацията от конвенционален дизайн за класа и смели форми, постигнати предимно чрез по-нетрадиционното оформление на светлините.

Смятам, че дизайнът му все още е актуален, независимо от задаващата се модернизация, която ще стъпи на пазара по-късно тази година.

Тук, обаче, трябва да оставя историите за стандартния Megane настрана, защото промените в дизайна на R.S. са толкова сериозни, че придават коренно различен облик на автомобила.

Разликите започват с по-агресивните пропорции на автомобила. Спрямо стандартния модел височината е намалена с едва 3 мм, но пък уширените предни и задни калници добавят, съответно, 60 мм и 45 мм към широчината на автомобила и това се забелязва от пръв поглед.

Задната част на R.S. е доминирана от централно разположения ауспух и, разбира се, агресивния дифузьор, който е функционален и намалява аеродинамичната подемна сила. Спойлерът на петата врата също е със сериозен размер, целящ ламинарното отделяне на потока въздух, но… на аеродинамиката при Megane R.S. ще ѝ обърна по-сериозно внимание в отделна статия.

В предната част на автомобила фокусът е върху матово сивия сплитер и фаровете за мъгла, оформени в духа на логото на Renault Sport.

Спортните детайли в дизайна продължават – спирачни апарати Brembo се подават зад стандартните 18-инчови джанти, страничните огледала са боядисани в черен гланц, праговете се допълват от черни сплитери,

Всичко това в комбинация с ярко оранжевия цвят, създаден специално за новото поколение на Megane R.S., дава резултат, който на мен ми харесва истински. Видът му е по-целенасочен спрямо Focus ST, но същевременно не навлиза в зоната на кича ( 😉 Honda Civic Type R)

4 коментара

  1. Честито! 🙂 При цена 57к другите конкуренти трудно ще се класират с разумни аргументи. Слабостите в интериора са сравнително маловажни в този клас.
    Въпреки сдържания си екстериор за хот хеч, автомобилът се откроява сред останалите. Направил си отличен избор.
    П.П.
    Това е правилният цвят за този R.S. 😉

    • Благодаря 🙂 Да, другите в класа имат малък шанс при тази цена. Да не говорим, че аз имах късмета моделът да ми хареса най-много дори и да се абстрахирам от цените.

      За екстериора не мисля, че е твърде сдържан. Сериозните уширения на калниците, големия дифузьор и ауспух го правят лесноразличим. Намирам Focus ST, i30N и GTi за значително по-сдържани.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s