Дизайн

След десетминутно чудене откъде да започна секция дизайн и как да пропусна очевидното се предадох. Макар вече да съм ги коментирал при срещата ми със Серия 4 Купе, големите „бъбреци“, които предизвикаха страхотни вълнения сред BMW феновете преди около година, все още продължават да бъдат тема номер едно, стане ли дума за „четворката“.

Те придават характерно излъчване на предницата на автомобила и макар много хора да свикнаха с тях, все още срещам голямо количество фенове, които „не могат да ги понасят“. Моето мнение е по-умерено – не ме грабват, но не бих подминал автомобила заради тях. Е, все пак бих поръчал опционалния BMW Individual Hochglanz Shadow Line с цена 445 лв, който лакира рамката на решетката в черно, правейки я по-ненатрапчива.

BMW M440i Кабрио без лакирани в черно „бъбреци“ и с пакет Individual Hochglanz Shadow Line

Като изключим решетката, в дизайна няма нищо спорно. Той залага на класически пропорции, познати BMW елементи и постига резултат, който комбинира дързост, елегантност и динамика.

Това, което заслужава внимание е мекият покрив. След две поколения със сгъваем метален покрив, компактното кабрио на BMW се връща към корените си. От естетична гледна точка, смятам че това е добре. Така се постига лекота на формите и ясна кабрио-принадлежност.

Тестовият автомобил разполага с М пакет (стандартен за тази моторизация), който идва със специфичните спортни брони, прагове, ауспухови накрайници и джанти. Промените, които тези детайли носят в излъчването на колата са очевидни и според мен ѝ пасват отлично.

Нещо, което държа да отбележа е този красив зелен цвят Sangremo. Радвам се, че след дълго време на избор между бяло, черно и всякакви разновидности на сиво помежду им, най-после имаме завръщане на истинските цветове при автомобилите (не само BMW). Смятам, че конкретното зелено пасва отлично на „четворката“, придавайки ѝ зрял, но нестандартен вид.

Leave a Reply