На пътя

Серия 4 кабрио предлага избор на четири двигателя (без да броим M4). Базовият е двулитров бензинов със 184 к.с. Следва дизелов… да дизел в кабрио през 2021 г. Та той залага на мощност 190 к.с. След него идва ред на най-доброто по отношение на цена-динамика. Това е версията 430i с нейния двулитров бензинов двигател, който развива 245 к.с. и осигурява ускорение до 100 км/ч за 6.4 секунди.

На върха се намира двигателят, който откривам под капака на тестовата кола. Той е шестцилиндров редови и има работен обем 2998 куб.см. Неговата максимална мощност е 374 к.с., а въртящият момент достига 500 Nm. В допълнение тук е наличен стартер-генератор с 11 к.с. (мек хибрид).

Това е един двигател, който носи класическа емоция на пътя, и който в Roadhunter сме имали щастието да срещнем отблизо в BMW X3, BMW Z4 и купе версията на „четворката“. Тъй като кабриото е с един американец по-тежко от купето, ускорението тук е идея по-бавно, но все така впечатляващо. С други думи 4.9 секунди от място до 100 км/ч, спрямо 4.5 секунди при 150 кг по-лекото купе. Скоростната кутия е осемстепенна автоматична, а задвижването е на четирите колела.

Ето, че един топъл летен ден се настаних в зеленото кабрио и запалих двигателя, който огласи гаража на BMW България със своя приятен, мощен, но не излишно агресивен рев. Включих решим Еко и потеглих из града.

Еко режимът смекчава характера на колата до степен, в която я прави спокойна за шофиране в градска среда. Така „четворката“ е послушна и не изисква съзнателни усилия да се държите културно на пътя, както се случва често при по-агресивните автомобили. Допада ми окачването, което предоставя достатъчно добър комфорт и повечето неравности се усещат отчетливо, но не дразнещо. За това помага и солидно сглобения интериор и покрив, от които не се чува скърцане (засега, защото кабриолетите имат подобна склонност). Очаквано, колата гъби точки по отношение на видимостта назад. Като разход в градски условия, M440i кабрио постигна 10.6 л за 100 км, което не е зле.

След настъпване на вечерта и след като въздухът в София стана по-малко миризлив, най-после отворих покрива. Действието е възможно при скорост до 50 км/ч и отнема 18 секунди. Това бе трансформацията, която ме накара съвсем да „хлътна“ по автомобила. Така де, аз харесвам кабриолети, защото смятам, че те са в състояние да превърнат и скучните пътувания в страхотни изживявания (ако не вали дъжд, ако не е твърде студено, ако не е прекалено горещо, ако на човекът с когото се возите не му духа много и ако въздухът не е много мръсен).

Лятната вечер и празните градски улици, обаче ме накара да се наслаждавам на колата часове наред и да усетя чара на нощния град по начин, който може да се постигне само с подобен автомобил.



На следващия ден реших да видя как се справя M440i convertible с пътя София-Железница-Самоков-София. Добре познат маршрут, който включва много завои, красиви гледки и малко трафик в точните часове.

Редувайки неутрален и спортен режим в зависимост от ситуацията и моментното ми настроение, поех в посока Рила. Автомобилът е увлекателен за каране, като продължава да се държи по-скоро комфортно и много стабилно, а не „хулигански“. Управлението е достатъчно бързо и прецизно без да е нервно, а мощността се усеща внушителна. Всъщност доста си „поиграх“ с намаляване на скоростта, последвано от рязко ускорение на всяка свободна права, която срещнах по пътя си. Причината е начинът, по който M440i ускорява бързо и стабилно, в комбинация със саундтрака на шестцилиндровия двигател при по-високи обороти и свежия въздух, който нахлува яростно в купето след една определена скорост. Тези фактори създават пристрастяваща атмосфера, която за мен се доближава най-много до влакчето в увеселителния парк.

Интересно е, че при затворен покрив кабриото се усеща не по-шумно от купето. Тази изолация позволява спокойно, безкомпромисно пътуване на дълъг път. Именно комбинацията от всички тези качества като мощност, добро ниво на акустичен комфорт, ненатрапчиво окачване, качествен и до голяма степен практичен интериор създават у мен усещането, че Серия 4 кабрио върши работа в почти всяка ситуация.

Средният разход на гориво по време на теста бе 9.2 литра за 100 км, което е повече от добре. Икономичната отсечка бе премината със средна скорост 91.4 км/ч и разход от едва 6.6 литра за 100 км.

Leave a Reply