Интериор

И ако отвън виждам сходни черти между предходното поколение на модела и актуалното, то отвътре не намирам съвършено никаква прилика – за мое голямо щастие. Автомобилът определено е станал много по-зрял и изискан, що се отнася до стилистиката на интериора.  Броят бутони е намалял съществено като главна роля за това играе наличието на модерна инфотейнмънт система с осеминчов капацитивен дисплей. Позиционирането му „извън“ таблото е решение, което доста хора намират за грозно, но аз го подкрепям твърдо, тъй като по този начин разположението му спрямо погледа на водача е отлично, а и прави възможно цялостното намаляване на обема на таблото, т.е. имаме „по-вталени“ и елегантни линии.

Нещо друго, което ми допадна много е клъстърът, който е аналогов, но дизайнът му е направен по начин, който изключително много наподобява модерните дигитални клъстъри. И все пак и там се намира място за 4,2 инчов информационен дисплей – по мое мнение съвършено достатъчен, за да можете да получавате информацията, която ви е необходима.

Но да минем към особеностите на версията ST. На първо място това са седалките, които смело мога да нарека „брутални“. Имаме Recaro седалки, тапицирани с кожа и алкантара, които предоставят покъртително добра опора за тялото. Всъщност те са толкова дълбоки, та сядането и ставането от тях се превръща в малко изпитание. На мен обаче това ми харесва, защото при всяко сядане във Fiesta ST се чувствам така, сякаш се намъквам в някой наистина специален, далеч по-спортен автомобил.

В духа на „хот-хеч“ традициите, имаме голямо ST лого и надпис Recaro. Показност на място.

ST елементите не свършват там. Имаме спортен волан с лого, който е приятно удебелен и скосен в долния край. Бутоните за управление обаче са ми малко неудобни, а и прекалено пластмасови.

Продължаваме с метален скоростен лост, прагове с надпис Ford Performance както и декоративни лайстни от въглеродни нишки. Така де, имитация на въглеродни нишки (приятно направена). Абе общо взето, ако сте вътре няма шанс да забравите, че не се намирате в обикновена Fiesta

До тук добре, но може би се питате как е качеството? Ами на мен ми се вижда солидно сглобен интериор. Може би отстъпва малко на VW Polo, но е наистина малко. По-голям проблем са материалите, защото твърдата пластмаса е прекалено много. Това обаче е очакван компромис в класа на градските мините, макар че ако сте се насочили към ST версията, то компромисът не е твърде приятен, тъй като тук вече имаме автомобил на сравнително сериозна цена.

Откъм практичност не съм доволен от прекалено малките джобове във вратите, но пък има допълнителна ниша на централната конзола и много място под централния подлакътник. Освен това се оказа, че мога безпроблемно да седна на втория ред седалки без колената ми да опират седалката отпред и като изключим факта, че отзад сте обградени само и единствено от кофти пластмаса, то пътуването на не много дълги разстояния е съвсем възможно дори и за възрастни.

2 thoughts

    1. Едва ли. Моделът се предлага с петгодишна гаранция без ограничение в пробега. Отделно, че никой двигател (като изключим Project One на Mercedes) не се проектира с ресурс под 200к км.

Leave a Reply