По-доброто 508 – Peugeot 508 SW

През 2019г. Peugeot 508 спечели две важни отличия в България – конкурса Кола на годината и… моите искрени симпатии. Второто е важно, защото малко над година преди това останах силно разочарован от друг модел на Peugeot, а след края на теста на 508 споделих пред приятели, че това е кола, която бих си купил. Тоест, скокът бе огромен.

Второто поколение на 508 ме впечатли с дизайн, качество на изработка и страхотния комфорт, който предоставя. Не липсваха и някои минуси, като най-сериозни бяха липсата на пространство за пътниците отзад, тъй като дори аз си удрях главата в тавана, и двигателят, който ми се стори по-слаб от обявеното, а и малко по-нерафиниран, отколкото трябва. Тогава точно се замислих, че бензинов агрегат може би ще подхожда много повече на 508 и когато от Peugeot ми казаха, че имат тестов 508SW в комбинация с бензинов двигател, не чаках втора покана.

Дизайн:

Може и да ви се види прекалено, но стоейки край автомобила, 508SW ми напомня на Porsche Panamera Sport Turismo. Предполагам, че тази асоциация дойде заради ниското и широко купе на французина в комбинация със „спортни“ дизайнерски елементи в черен гланц, липсата на рамки на прозорците, широката линия на задните светлини и други. Но дори и тази връзка да се появява само в моята глава, то 508SW безспорно е сред най-атрактивните като дизайн комбита на пазара в този ценови сегмент.

Предната част на автомобила е идентична с тази на версията седан, като при ниво на оборудване GT Line и GT изцяло светодиодните фарове влизат в серийното оборудване, а те идват с характерните дневни светлини, които придават доста „лош“ вид на автомобила. При тези две нива на оборудване имаме и предрадиаторна решетка с „шахматен“ дизайн, която е още една препратка към света на спорта. Крайният резултат от всички дизайнерски приумици и елементи е характерна предница с леко агресивно и доста стилно излъчване.

Интересното в случая започва след B-колоните. Силуетът е доста динамичен като за комби, задната част изглежда компактна заради линията на страничните прозорци, а завъртим ли се още малко се озоваваме пред една от най-динамичните комби-задници, които съм виждал. И тук тъмните светлини изглеждат като дошли от концептуален модел или от тунинг шоу. Много ми допада и наличието на истински, простички накрайници на изпускателната система – тук няма разни трапецовидни, осмоъгълни, триъгълни заигравки, а две искрени, кръгли тръби. Харесва ми и е свежо.

Общо взето що се отнася до дизайн, нямам забележки!

Интериор:

Положението отвътре продължава да е атрактивно, дори след като му посвикнах. Накратко имаме дизайн, който крещи „научна фантастика, ама нефункционално“, но въпреки вида му всъщност всичко е удобно и функционално. Страхотна комбинация, която, разбира се, е доста авангардна и надали ще се хареса на всеки, но на мен ми допада, а и смятам, че е правилен ход за Peugeot.

Отново обръщам внимание на бутоните под екрана на информационно-развлекателната система. Уж напомнят на клавиши на пиано, но аз да ги свързвам с кларинет. Всъщност няма значение, защото освен красиви са удобни. Проблемът е, че функциите, които отварят са подбрани недотам логично. Като например човечето с точки около главата, което трябва да променя настроението на водача или някаква подобна Зен небивалица. Вместо него да бяха сложили хардуерни бутони за регулиране на температурата – „цък“ нагоре и става по-топло, „цък“ надолу и става по-студено.

Има и други недостатъци – например инфотейнмънта няма най-лесното управление на света и екранът се изключва с няколко команди, а не обособен бутон, а вечер извън града нямам нужда 10″ екран да ми свети в очите. Освен това сменя ли песента например, той пак се включва и аз пак трябва да го изключа. Досадно. А откъде се регулира яркостта на дигиталния клъстър, не ме питайте. При предходното шофиране на 508 го намерих, този път не успях.

Но да се върнем на плюсовете – качеството на материалите в 508SW е на много добро ниво, а същото важи и за сглобката, като мнението ми е, че в това отношение французинът превъзхожда VW PassatFord Mondeo, Renaul Talisman или Opel Insignia. Имам забележки към пластмасата на перата за смяна на скоростите и отчетливото поскърцване при отваряне на кутията в централната конзола.

Искам да добавя, че декоративните лайстни на таблото, наречени carbone (нямат общо с въглеродни нишки, освен чисто визуално), идват с централна конзола в черен гланц, който неколкократно отразяваше слънчевите лъчи право в очите ми. Затова препоръчвам замяната на тези лайстни с опционални дъбови или от зебрано, при които конзолата също е облицована в матово дърво.

Накрая стигаме и до един важен плюс – задния ред седалки, където пространството за главата е увеличено с 4см. Достатъчно, за по-удобно пътуване, макар мястото за краката да си остава сравнително ограничено – стилът иска жертви. Все пак багажникът е 530л, което макар и не много като за комби в класа, е като цяло добър обем.

На пътя:

Започвам с двигателя – четирицилиндров бензинов с работен обем 1595куб.см и максимална мощност 180к.с. и 250Nm въртящ момент. Това е единственият бензинов двигател, като той идва в два варианта, по-мощният от които достига 225к.с. и е достъпен само за GT. Но дори и вариантът със 180к.с. успява да ускори колата до 100км/ч за 8.0 секунди, а максималната скорост е 225км/ч. Разходът на гориво официално е между 4.4л извън града до 7.1л в града.

Дойде моментът да потегля от Ботевградско шосе право през центъра на София към началото на магистрала Струма. Натиснах бутона за стартиране на двигателя и не се случи нищо. Припомних тази особеност на Peugeot, която наблюдавах и при 3008, а именно че бутонът не реагира на кратко натискане и изисква леко задържане. Опит втори и двигателят стартира, като още със стартирането и работата на празни обороти сметнах, че това е по-добрият избор спрямо дизела.

В града 508SW отново показа силните си страни – адаптивното окачване в режим комфорт е сред най-добрите, които съм срещал, и в способностите си да „изглажда“ неравните ни улици го поставям редом до AIRMATIC на Mercedes, което е постижение. То е опционално с цена от 1800лв, но смятам, че си струва всяка стотинка. Освен с комфорт, 508SW е приятен за шофиране в града поради бързата работа на осемстепенната скоростна кутия и балансираната работа на двигателя. Разбира се, с дължина от близо 4.80м автомобилът се чувства пo намясто извън града и скоро се озовах на старта на магистрала Струма, като разходът в града бе близките до официалните данни 7.9л за 100км.

От там последва газ „до дупка“ и вече се уверих напълно, че 508 си пасва по-добре с бензиновите двигатели. Впечатление ми направи, че вдигне ли обороти, двигателят звучи приятно, а ускорението е напълно достатъчно като за този тип автомобил. Тук не усещам липсата на динамика, която ми направи впечатление при дизеловия 508 със същата мощност. Харесва ми и че автомобилът остава тих и на магистралата – шумът откъм пътя и въздушните завихряния определено е малко. Освен това останах доволен и от стандартната аудиосистема. Да, опционалният Focal е страхотен и с цена от 1373лв много изгоден, но мисля, че може да се мине и без него.

На следващия ден се озовах в района на Гоце Делчев – място с много малки, криви, стръмни пътища с немного трафик и хубава настилка. Влязох в спортен режим и излязох от комфортната зона на 508SW. Благодарение на двигателя цялостното ми усещане определено е за по-спортно поведение, но дори в този режим окачването е по-скоро комфортно и позволява малко по-голям наклон на каросерията отколкото ми се ще. Управлението пък си остава клонящо към неинформативно и като цяло не мога да кажа, че се забавлявам особено, но – колата показа, че може да се движи бързо, с много сцепление и с пъргави ускорения и доускорения, за случаите в които бързате за някъде, искате да си припомнте лудата мнадост или пък искате да внесете дискомфорт у пътниците отзад.

При всички положения усетих една липса и тя е индивидуален режим на управление, т.е. аз бих искал да мога да шофирам в спортен режим на окачването, но в комфортен за скоростната кутия. При други модели се среща, но защо от Peugeot са се отказали от това удобство си остава мистерия.

Колкото до разхода, то бензиновият двигател не бива да ви плаши, защото можете да очаквате реален комбиниран разход от около и под 8л за 100км, което според мен е съвсем добър резултат.

Заключение:

По-доброто Peugeot 508 е Peugeot 508SW с бензинов двигател. Тук имаме решение на проблемите с пространството на втория ред седалки и с нерафинираната работа на дизела. За всичко останало запазвам позитивното си мнение от първата среща с модела.

Смятам, че 508 е автомобил направен с много мисъл и усъдие, просто защото представлява един истински добър продукт с малко и по-скоро незначителни недомислици. Силните му страни са комфортът на возене, тишината, качествения и авангарден интериор и наличието на множество „екстри“ с разумна цена.

Лично за мен дизайнът също е голям плюс и макар да съм чувал негативни мнения за дизайна в частност на комбито, аз го намирам за изключително решение в този ценови сегмент.

Мнението ми е, че който търси семеен автомобил в ценовия диапазон 60-70000лв трябва задължително да тества 508.

Цветан Илиев

Оценка:

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s