Интериор

Положението отвътре продължава да е атрактивно, дори след като му посвикнах. Накратко имаме дизайн, който крещи “научна фантастика, ама нефункционално”, но въпреки вида му всъщност всичко е удобно и функционално. Страхотна комбинация, която, разбира се, е доста авангардна и надали ще се хареса на всеки, но на мен ми допада, а и смятам, че е правилен ход за Peugeot.

Отново обръщам внимание на бутоните под екрана на информационно-развлекателната система. Уж напомнят на клавиши на пиано, но аз да ги свързвам с кларинет. Всъщност няма значение, защото освен красиви са удобни. Проблемът е, че функциите, които отварят са подбрани недотам логично. Като например човечето с точки около главата, което трябва да променя настроението на водача или някаква подобна Зен небивалица. Вместо него да бяха сложили хардуерни бутони за регулиране на температурата – “цък” нагоре и става по-топло, “цък” надолу и става по-студено.

Има и други недостатъци – например инфотейнмънта няма най-лесното управление на света и екранът се изключва с няколко команди, а не обособен бутон, а вечер извън града нямам нужда 10″ екран да ми свети в очите. Освен това сменя ли песента например, той пак се включва и аз пак трябва да го изключа. Досадно. А откъде се регулира яркостта на дигиталния клъстър, не ме питайте. При предходното шофиране на 508 го намерих, този път не успях.

Но да се върнем на плюсовете – качеството на материалите в 508SW е на много добро ниво, а същото важи и за сглобката, като мнението ми е, че в това отношение французинът превъзхожда VW PassatFord Mondeo, Renaul Talisman или Opel Insignia. Имам забележки към пластмасата на перата за смяна на скоростите и отчетливото поскърцване при отваряне на кутията в централната конзола.

Искам да добавя, че декоративните лайстни на таблото, наречени carbone (нямат общо с въглеродни нишки, освен чисто визуално), идват с централна конзола в черен гланц, който неколкократно отразяваше слънчевите лъчи право в очите ми. Затова препоръчвам замяната на тези лайстни с опционални дъбови или от зебрано, при които конзолата също е облицована в матово дърво.

Накрая стигаме и до един важен плюс – задния ред седалки, където пространството за главата е увеличено с 4см. Достатъчно, за по-удобно пътуване, макар мястото за краката да си остава сравнително ограничено – стилът иска жертви. Все пак багажникът е 530 л, което макар и не много като за комби в класа, е като цяло добър обем.

Leave a Reply