Land Rover Defender – Модерна класика (тест)

Дизайн:

Преди няколко години получих първата информация за бъдещия Defender. Мой приятел който тогава бе дизайнер в Jaguar Land Rover, без да навлиза в подробности, сподели че автомобилът идва с 22 инчови джанти. Усетих известно пренебрежение в гласа му, което ме наведе на мисълта, че англичаните са изгубили ума си и са решили да правят някакъв „лайфстайл“ автомобил-играчка, който няма да бъде адекватен наследник на класическия модел.

За щастие се оказа, че впечатлението ми е било погрешно. Да, новият Defender наистина предлага 22″ джанти и всъщност умело би могъл да служи и като играчка, която да паркирате пред кафенето в центъра на града, но духът на оригиналния модел съвсем не е загубен, а възможностите му извън пътя дори превъзхождат тези на оригинала. Тоест от JLR са съдали дизайн, който работи както пред кафенето, така и на полето. Отличен подход, който е много подходящ за 2020 г. и покрива нуждите и желанията на по-голям брой хора.

Смятам, че Defender пресъздава духа на оригиналния Land Rover по страхотен, ретро-футуристичен начин. От една страна виждаме класически, „корави“ линии и ясни препратки към миналото – най-вече задната част на автомобила и така наречените алпийски прозорци (извити прозорци в задната част на покрива на автомобила). В същото време автомобилът изглежда така, сякаш идва право от дизайнерското студио на етап концепция, благодарение на някои детайли. Такива са „вдлъбнатите“ фарове и в много голяма степен задните светлини.

Според мен Defender има много сполучлив дизайн, който носи духа на миналото без да изглежда прекалено ретро или демоде. Това е сполучлива модерна интерпретация каквато виждаме при MINI, Fiat 500 и най-близкият модел Jeep Wrangler.

Посетете онлайн магазина ни
Тениска RoadHunter в планинатаТениска RoadHunter и ся к’воТениска RoadHunter вълнения

Освен чрез стила си, Defender впечатлява с размерите си. Той е дълъг 5 метра, висок почти 2 (и над 2 в off-road режим), а широчината му е 2.10 метра. В същото време надвесите отпред и отзад са много къси, за да позволят големи ъгли на атака и оттегляне за хората, които ще ползват Defender далеч от асфалта.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s