На пътя:

DS4 предлага доста добра гама от двигатели. Базовият е трицилиндров бензинов, развиващ 130 к.с. Двигател, който пасва отлично на Peugeot 208, например, но тук е по-скоро компромис. Следва четирицилиндров бензинов двигател във версии със 180 и 225 к.с. Французите успяват да предложат и дизелов вариант, при който фокусът е изцяло икономия, тъй като и при него мощността е 130 к.с. На върха е плъг-ин хибридът e-tense със системна максимална мощност 225 к.с. Неговата 12.4 kWh батерия предоставя изцяло електрически пробег от над 60 км, с което прави този вариант най-подходящ за хора, които шофират предимно в града.

За мой късмет, от Top Rent a Car са решили да не пестят не само откъм оборудване, но и откъм задвижване. Автомобилът, който ме очакваше пред офиса им в Младост 1, бе във версия с най-мощния бензинов двигател – четирицилиндров, с работен обем 1.6 литра и максимална мощност 225 к.с. Въртящият момент достига 300 Nm, скоростната кутия е осемстепенна автоматична, а задвижването е на предните колела (4×4 не се предлага при DS4). Ускорението до 100 км/ч е 7.9 секунди, а максималната скорост е 235 км/ч. Официалният разход на гориво е между 5.7 и 8.5 литра за 100 км. Всъщност, ако можем да говорим за спорт, това е и най-динамичната версия на DS4. Да, хибридът е една идея по-бърз в права линия, но електрическото задвижване добавя цели 234 кг към теглото на автомобила, а това няма как да остане незабелязано на път със завои.

Опитът ми с технологично близкия Peugeot 308, ми подсказваше, че ми предстои да потъна в комфорт. Много скоро, след като се понесох по софийските улици осъзнах, че изобщо не съм се излъгал. Дори с големите 19″ джанти, DS4 умело замаскира престъпното състояние, в което се намират улиците ни. Освен с мекота, автомобилът впечатлява и с отличната изолация от света наоколо.

Очаквано, челният прозорец е акустичен, но при скоростите, с които нормалните хора шофират в града, това не е от голямо значение. Тук важна роля играе цялостната шумоизолация на автомобила и най-вече тази около арките на калниците, защото шумът откъм пътя е абсолютно минимален.

Това превръща шофирането на DS4 в града в приятно изживяване. Леко по-високата позиция на седене, неусетната работа на скоростната кутия при внимателно шофиране и въпросната тишина, създават спокойна атмосфера, която ми помага да приема по-безболезнено безумния хаос, наглост и агресия, които царят по софийските улици.

Нещо, което е доста полезно, ако ще шофирате в града е пакетът Напречен трафик отзад. При него излизането от паркомясто на заден ход е значително по-безопасно, тъй като шофьорът бива информиран за приближаване на превозни средства, благодарение на сензори в задната броня.

По-интересното предстоеше, защото скоро се насочих към изхода на София в посока Белчин Баня. Излизайки от последните населени места включих спортния режим на автомобила и дадох повече газ. Не задълго, защото много скоро открих, че DS4 не е особено силен в тази дисциплина.

Управлението на колата е достатъчно прецизно и шофирането с по-висока скорост е възможно, но не особено приятно. Основна роля за това има именно комфортното окачване, което в по-динамични ситуации води до осезаем наклон на каросерията и като цяло едно излишно „лашкане“ в завоите, от което никой не печели. Скоростната кутия също се държи леко изненадано при рязко натискане на педала за газта, но след това бързо влиза в ритъм. Всъщност DS4 предлага и пера на кормилната колона за смяна на скоростите, но истината е, че в този клас те са абсолютно ненужни. По отношение на „тягата“, двигателят се справя доста добре и предоставя достатъчно мощност за спокойни изпреварвания и уверено движение. Всъщност, по-късно през деня тествах ускорението до 100 км/ч на пистата край Сапарева Баня. Както казах, официалните данни са 7.9 секунди до 100 км/ч. Това което засякох аз бе 7.81 секунди или и 7.92 с корекция за лекия наклон на пистата. Доста добре!

Както вече изяснихме, силата на DS4 е във високия комфорт. В тази връзка трябва да споделя, че въпреки отличните по време на теста ми в тази посока, нещата могат да бъдат още по-впечатляващи. DS4 единствен в този клас предлага опционално адаптивно окачване със сканиране на пътя. Това ще рече камера, която снима настилката пред автомобила, следва светкавичен анализ и настройка на окачването за предстоящата неравност. Впечатляващо, а и цената на опцията е повече от разумна – 1971 лв.

DS4 гарантира спокойно и комфортно пътуване, като мощният бензинов двигател позволява безпроблемни изпреварвания. Повишеният пътен просвет дава възможност за излизане извън асфалтираните пътища, разбира се в определени граници. Като цяло автомобилът се държи компетентно и рафинирано на пътя, с което печели симпатиите ми и по-важното, превръща го в сериозен играч в „премиум“ сегмента.

Leave a Reply